[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Na hory

Hory mám moc rád a ještě raději na ně lezu. Ať malé nebo velké, vždycky mají svoje kouzlo. Když se k tomu pak ještě přidá počasí, co vám budu povídat. Budu rád, pokud některý z článků bude sloužit jako inspirace k Vašemu vlastnímu výletu.

2023

7.9.2023 - 11.9.2023
Alice píše: Ve Volcano Huts jsme strávili naprosto úžasný den. Dali jsme si saunu i namočení ve warm spring a horkou sprchu. Vylezli jsme na kopec Valahnúkur a koukali na ledovce a západ slunce. A večer jsme šli na bufet a na pivo. Klid a spokojenost zaplnily moji mysl, absolutní svoboda, nikde ani živáčka, stačí se jen rozběhnout k obzoru. Následující ráno jsme sbalili a rozeběhli se k trase Fimmvörþuháls, která měří 32km a vede mezi ledovci Gígjökull a Tungnakvíslajökull a končí ve Skógaru.
Ze série Island

5.9.2023 - 6.9.2023
Alice píše: Filosofické okénko - Island je jako život - člověk se musí dlouho pachtit v marastu, aby občas, když to nejmíň čeká, byl odměněn prchavým okamžikem naprostého okouzlení. A pak si řekne: "Stálo to za to!"

3.9.2023 -
Alice píše: Celou cestu autobusem pršelo, ale když jsme na Landmanalaugaru vystupovali, déšť ustal. Landmanalaugar jsou vlastně 4 chaty, velký plac pro stany, termální jezírko a zastávka autobusu. Ale i tady, stejně jako pak na celé cestě, se člověk nezbaví pocitu opuštěnosti. Co však bylo zvláštní, kolem jednoho otevřeného okénka se tvořil chumel turistů.
Ze série Island

31.8.2023 - 2.9.2023
Alice píše: Vysněná cesta se může ukázati býti noční můrou. Dávej pozor na to, co si přeješ, mohlo by se ti to splnit. A tak dále a tak podobně. Zkrátka ... byli jsme na Islandu a bylo to ... nezapomenutelné.

1.7.2023 - 8.7.2023
Alice píše: První týden v červenci v létě 2023 jsem se zamilovala. Přišlo to nečekaně, a navíc do někoho, koho dlouho znám. Vždycky mi připadal trochu přidrzlý, tvrdohlavý a totálně bezstarostný. Jenže pak jsme spolu strávili týden na horách, trhali jahody, koupali se v lomu a spali spolu ve stanu, a já jsem ho najednou viděla docela jinak. Vděčného, trpělivého a vytrvalého, se stále dobrou náladou, a navíc mě v noci krásně hřál. Zamilovala jsem se do výmarského ohaře mé sestry.

2022

27.8.2022 - 31.8.2022
Alice píše: V partě se to lépe táhne a když nás kamarádi podpořili v nápadu ukázat omladině opravdové hory, hodila jsem za hlavu, že to bude daleko, a že batoh bude ještě o 7kg těžší než obvykle, a že děti asi budou kafrat, a nadchla jsem velice a zorganizovala ještě v červnu zahřívací akci "Rychlebky". Tam byla naše kondice prověřena dokonale.

2.7.2022 - 9.7.2022
Alice píše: Kam vyrazit, když potřebujete zjistit, že "na to ještě máte". Kde si projít existenciální krizičkou? Kde jsou hory dlouhé dost na několikadenní přechod a přitom doprava letadlem netřeba? Kde skončit, když uvažujete o Švýcarsku, ale přijde vám to moc daleko? Řešením je Tyrolsko.
Ze série Orlí stezka

2021

9.7.2021 - 11.7.2021
Alice píše: Název článku je inspirován tímto zdrojem, kterýžto mi zpříjemňuje lockdowny, epidemie, homeškolu, homework, housework a domácí vězení.

2020

11.8.2020 - 14.8.2020
Alice píše: Na Paprsek jsme po hřebenu dorazili v úterý večer. Hospoda byla plná, ale obsluha všechno hladce zvládla (za což má můj obdiv) a my dostali pokoj i večeři. Stala se věc nevídaná, po jídle na mě chlapci začali škemrat okamžitou sprchu, po které spokojeně zapadli do postýlek, aby vzápětí zjistili, že pokoj je vybaven televizí, na které lze přehrávat youtube, a spokojeně se připojili do metrixu.
Ze série Rychlebské hory

8.8.2020 - 11.8.2020
Alice píše: Letošní dovolená se vyloupla opět poměrně spontánně. Protože Covid je všude, kam se podíváš, chtěli jsme někam, kde nepotkáme moc lidí. Navíc jsme si s Romanem říkali, že bychom si dali nějaký přechod natěžko. A když natěžko, tak pořádně a rozhodli jsme se vyzkoušet, jestli to dáme i s dětma.

26.7.2020 - 28.7.2020
Alice píše: Sbalit spacáky, jídlo, roušky a děti a hurá na pořádnou jódlovačku. Dan mě v předsíni opět neposlouchal a tak místo: "vezmi si ty pohorky, nevadí, že smrdí", slyšel "neber si ty pohorky, děsně smrdí" a vyrazil do Alp v děravejch keckách (z boty lezly 3 prsty). Ale ušel to, ušli jsme to všichni. Raxalpe v nejteplejším dni prázdnin, s covid restrikcema, a moc se nám to líbilo.

2019

9.10.2019 - 13.10.2019
Alice píše: U příležitosti výročí společného soužití, jsme se s Romanem rozhodli splnit si moje přání a navštívit čarokrásné Korutany, o kterých katalog nejmenované cestovní kanceláře psal jako o rakouském cyklistickém ráji.

15.8.2019 - 18.8.2019
Alice píše: Po Bešeňové nemáme dopředu připravený žádný plán s tím, že se rozhodneme podle počasí. Tak nějak jsem čekala tropická vedra a že zakempíme u Liptovské Mary. Sice neprší, ale je docela zima a tak navrhuju přejet k polským hranicím zezadu za Roháče. Oblast se jmenuje Oravice. Je tam kemp a jsou tam i termály, takže všichni souhlasí a o hodinu a půl později již stavíme stany.
Ze série Slovensko

10.8.2019 - 14.8.2019
Alice píše: Směr východ - Slovensko. Plán je poměrně hrubý - Fatra, termály, halušky. Dopředu máme rezervované ubytování na hřebenu na Poludňovém Grúni a v Bešeňové.

28.6.2019 - 30.6.2019
Snažím se v práci propagovat Slovenské hory, takže jsme minulý rok podnikli dvoudenní výlet na Malou Fatru. Akce byla spíš pro děti, ale i tak stálo přelezení Velkého Rozsutce za to. Někteří ale toužili po větší obtížnosti, takže tento rok jsem naplánoval akci větší do Roháčů.

2018

27.9.2018 - 1.10.2018
Alice píše: Ráno jsme v kempu v umývárně vyhrabali toastovač a "oživili" již smutný chléb. Po vydatné snídani jsme začali stoupat do srdce ostrova. Jedna z krásných levád byla zavřená kvůli sesuvu půdy, takže jsme museli finišovat po silnici, alespoň že kolem byla spousta ostružin.
Ze série Madeira 2018

24.9.2018 - 26.9.2018
Alice píše: Čím jsme starší, tím jsme konzervativnější a čím dál raději jezdíme tam, kde už to známe (a kde to bylo dobrý). Letenky byly přímé a levné a tak jsem letěli znovu na Madeiru. Zklamání se nekonalo, i tentokrát to bylo velmi dobré.

25.8.2018 - 26.8.2018
Dostal jsem chuť vyjet zase jednou na Malou Fatru. Doma to prošlo bez problémů, dokonce i nějací zájemci se našli v práci. Těsně před víkendem ale počasí nevypadalo příliš lákavě, takže jsme zůstali sami. Před odjezdem začala sabotovat i Ala, že když bude pršet, není potřeba se táhnout až na Slovensko, zmoknout můžeme i někde blíž. Volba padla na Lysou horu, jednak jsme tam ještě nebyli a jednak je to necelé dvě hodiny autem.

3.7.2018 - 5.7.2018
Alice píše: Jesenická šedesátka je organizovaný dálkový pochod v Jeseníkách a já jsem v záchvatu optimismu a osobní ctižádosti nadhodila, že bychom to letos mohli jít. Jak se blížil termín akce, moje ctižádost zvolna klesala až hrozilo, že zmizí úplně. Naštěstí jsem se z toho nemusela vykroutit sama, protože nám vybouchlo hlídání, a tudíž jsme nikam nemohli kvůli objektivním důvodům.

2017

15.12.2017 - 18.12.2017
Jako každý rok jsme chtěli před vánocemi vypadnout z Brna někam na hory. Výběr místa byl jako obvykle poněkud živelný nad lahví vína. Moc si nepamatuju detaily, ale nakonec z toho vyšel Petříkov v Jeseníkách. Ještě se nás rozhodli podpořit Roman a Lucka, i se svými dvěma mrňaty, Andulkou a Františkou.

20.10.2017 - 21.10.2017
Už od léta se těším na podzimní horskou akci - chceme jet na tři dny na Roháče, sami s Alou, bez dětí. V pátek mám volno, ale ještě jdeme k volbám a pak vyrážíme. Díky tomu vyjíždíme dost pozdě, navíc ve Zlíně zjišťujeme, že nejde otevřít nádrž.

15.9.2017 - 17.9.2017
S klukama na podzimních horách. Naplánovali jsme trasu z Červenohorského sedla na Šerák, kde přespíme a potom další den slezeme do Ostružné na vlak. Abysme na Sedle byli dost brzo ráno, vyrážíme už v pátek odpoledne do Koutů na Desnou, kde nám kamarádka doporučila úplně nový penzion za velmi příznivé ceny.

24.8.2017 - 25.8.2017
Alice píše: Ráno nás nevítaly ani ovce. Bylo zataženo a chystalo se k dešti. Mysleli jsme, že nás čeká jenom klesání, ale cesta vedla okruhem, který jsem pracovně nazvala "zkratkou přes Rusko", protože jsme šli odlehlým údolím s březovým hájem.
Ze série Norsko

19.8.2017 - 27.8.2017
Alice píše pokračování článku Hardangervidda ... Roman zmizel za zatáčkou na silnici Haugastolvegen. Odkládám emoce "na potom" a rozumně přehodnocuji situaci - ano, prostě to musím po té severské "dálnici" ujít. Tedy pokud by mi někdo zastavil, stopem bych nepohrdla.

Alice píše: Po návratu z Dubrovníku, když jsem uklízela batohy, mi došlo, že mě to ještě táhne do dálek. Měl to být Island a kempy s teplými prameny. Island nedopadl, jednak tam momentálně jezdí všichni, a druhak byly drahé letenky - ani ne tak pro lidi, jako pro batohy.
Ze série Norsko

2016

9.12.2016 - 11.12.2016
Rychlá víkendovka na lyžování s klukama v Rakousku. Vybrali jsme nejbližší středisko - Stuhleck - jelikož je jen pár hodin jízdy od Brna, kousek po dálnici za Vídní. O výhodách předvánoční lyžovačky jsme tu už několikrát psali - vypadneme z brněnského nákupního šílenství a sjezdovky v téhle době zejí prázdnotou.

21.10.2016 - 24.10.2016
Hlídaní na víkend klaplo a my jsme mohli vyrazit s Alou do slovenských hor. Vyrazili jsme autem v pátek ráno, s první zastávkou v Súlově. Naposledy jsme se tady zastavili asi před deseti lety, ale tenkrát nám nepřálo počasí a kvůli hustému dešti jsme to otočili na dohled od prvních skalních věží.

15.7.2016 - 16.7.2016
Ala byla celý týden s klukama na táboře Dřevotvarka. Rozhodl jsem se to ho využít a vyjet na Slovensko, do hor. Kolega Tomáš před pár týdny pochodil Malou Fatru a vrátil se velmi spokojený, takže nápad podpořil a dokonce jsme mohli využít stále platné dálniční známky. Ve čtvrtek večer jsme vyrazili.

2.5.2016 - 5.5.2016
Alice píše: A nyní si řekneme, o co jde v deskové hře Tókaidó. Hráči putují po herním plánu a sbírají zážitky (body). Do zážitků patří setkání, návštěva chrámů, koupání v onsenu, výhledy do krajiny, nákup suvenýrů, výdělky na farmách a ochutnávání jídel. Vítěz je sice ten, který nasbírá nejvíc zážitků, ale protože i cesta může být cíl, tak je každému odměnou hra samotná. A přesně takové bylo naše putování z Hongu Taisha do Tajkiniri.
Ze série Japonsko

30.4.2016 - 1.5.2016
Alice píše: Kumono Kodo Kohechi je poutní cesta spojující Koyasan a svatyni Hongu Taisha. Celá trasa má 70km a je plánovaná na 4 dny. Každá etapa končí v nějakém sedle nebo údolí u silničky a když umíte japonsky, je možné si domluvit odvoz na ubytování, které bývá v nejbližší vesnici někde v údolí.

2015

19.12.2015 - 22.12.2015
Alice píše: Ještě jsme tu nikdy nebyli. Příjezd. Pódium, diváků nemnoho. Skupina z Českých Budějovic se snaží napodobit U2. Hluk, zejména jsou slyšet bicí. Moderátor nám sděluje, že to, že není sníh, nevadí, resort má pro nás spoustu zábavy. Třeba skupinu z Českých Budějovic.

14.7.2015 - 15.7.2015
Alice píše: Několika tunely na Pico Areeiro, nepovedený stop, ledová koupel a mnoho kilometrů kolem levady až do setmění.
Ze série Madeira 2015

12.7.2015 - 13.7.2015
V minulém článku jsme sháněli bombu a přehled autobusů. Obojí se nám podařilo získat, takže následující den jsme stáli na zastávce autobusu směrem na Porto Moníz. Odjezd v devět hodin, takže jsme čtvrt hodiny předtím stáli na značce, aby nám to náhodou neujelo. Devátá hodina pryč, diskutujeme s druhou dvojicí Čechů, kdy by to tak mohlo přijet.

27.6.2015 - 30.6.2015
Minulý rok jsme vyrazili do hor, abychom zkusili, kolik toho kluci ujdou. Šlo to poměrně dobře, urazili jsme zhruba 9 kilometrů, ale Honzíka jsme nesli docela velkou část cesty. Uplynul rok, Dan už půjde do školy, takže jsme se rozhodli pokus zopakovat.

2014

20.12.2014 - 22.12.2014
Alice píše: Zvlášť, když není nikde žádný sníh. Riskli jsme to na Ramzovou, kde to při našem příjezdu vypadalo, jak kdyby bylo jaro za dveřmi. Na sjezdovce pár hromádek technického sněhu a jinak zmoklá, zahnědlá tráva.

17.10.2014 - 20.10.2014
Opět sedíme ve vlaku, ve velmi útulném vlaku do Bratislavy. Podařilo se nám zajistit si hlídání pro kluky, takže nás čekají skoro čtyři dny volna v Tatrách. Cestovací idyla se ale záhy rozplynula a slovenské železnice ukázaly svou odvrácenou tvář.

26.7.2014 - 28.7.2014
Po šesti letech jedeme zase s Alou do slovenských hor. Fyzická kondice nepochybně upadla, morál je ale vcelku vysoko. Po vzoru populárního pořadu ze Streamu jsme to pracovně nazvali "Zpátky na vrchol". Když jsme plánovali, kam půjdeme, Ala vymyslela dvě varianty, z nichž jsem bez váhání vybral tu ambicióznější - přes Baranec na Žiarskou chatu a druhý den před Baníkov a Salatín na chatu Pod Náružím.

7.6.2014 - 9.6.2014
Klukům je už dost roků, abysme mohli zkusit vyrazit do hor. Danovi bylo pět, Honzíkovi tři, a měli jsme už pár výletů, kdy pět kilometrů ušli. Pro začátek jsme chtěli zkusit něco menšího, takže jsme vybrali starou známou hřebenovku v Jeseníkách.

18.4.2014 - 21.4.2014
Alice píše: Z Phoenixu jsme hlavně kvůli autopůjčovně vyráželi poměrně pozdě. Navíc pršelo, pouštní deštíček se u Flagstaffu změnil v souvislý liják, ve kterém jsme večer stavěli stan. A protože ani nebylo jisté, jestli bychom dostali povolení pro přespání, rozhodli jsme se nepokoušet třídenní průchod Paria Canyon u města Page, ale zamířili jsme nejkratší cestou do Moabu.
Ze série Arizona a Utah

2013

20.12.2013 - 22.12.2013
Alice píše: Už dávno jsme zjistili, že nejlepší recept na vánoční pohodu je odjet pryč. Protože to nesvádí k plnění vánočního plánu a soutěži o 1000 druhů cukroví. Přiznám se ale, že letos se mi kvůli počasí moc nechtělo. Nechtělo se mi balit děti kvůli tomu, abychom viděli, jak vypadá mlha v Čenkovicích. Nakonec nám to ale nedalo, vybičovali jsme se k aktivitě a stálo to za to!

2012

18.8.2012 - 19.8.2012
Alice píše: Výlet třetí. Aby měl Bobr nějaké překvapení, tak jsem trasu naplánovala tajně, ale ubezpečovala jsem ho, že první den zrelaxujem a druhý bude hodnotný. V oblasti Žulové se nachází dost zatopených lomů vhodných ke koupání.
Ze série Jeseníky bez dětí

30.6.2012 - 1.7.2012
Alice píše: Výlet druhý. Nejdřív jsme vybrali nocleh. Výběr padl na Paprsek, protože jsem se chtěli v klidu vyspat na nějaké horské chatě. Poté jsem hledala nějakou netradiční trasu s "přidanou hodnotou".

4.3.2012 - 7.3.2012
Alice píše: Moc jsme si přáli letos vyjet někam na lyže, ale protože nemáme spolehlivé auto se zimníma gumama, kam bychom se vešli s dětmi a kočárkem, tak jsme to nakonec vzdali a v březnu jsem zamluvila alespoň víkend na Vysočině. Náhoda však stála při nás. Když jsem šla ve středu s kamarádkou Pavlou na stěnu, zeptala se mě, jestli s nimi nechceme od soboty na hory, že jim odřekla dohodnutá dvojice.
Ze série Orlické Hory

2011

28.1.2011 - 31.1.2011
Alice píše: Letos nám rodinná situace nedovolila vyjet na pořádné hory, protože jsme se ale sněhu nechtěli vzdát, tak jsme alespoň vyrazili na prodloužený víkend na naše oblíbené Nové Město.

2010

11.9.2010 - 19.8.2012
Je tomu těžké uvěřit, ale za poslední tři a půl roku se nám s Bobrem podařilo jet na tři výlety spolu a navíc bez dětí. Protože chceme někam na hory, ale zase tak, abychom se mohli brzo vrátit a pokračovat v úmorné péči o ratolesti, padla volba na Jeseníky.

11.9.2010
Alice píše: Nevím, jestli to mohu počítat, protože to s náma tak trochu byl Honza, i když do toho nemohl ještě mluvit. Výlet byl hodnotný, cestou k rozhledně jsme solidně zabloudili a nakonec jsme šli diretisimou, tedy napřímo. Cestou jsme prolezli několik srnčích pelechů. Zpátky jsme to vzali přes hospodu na Čertových kamenech, kde jsou již 20 let stejné houpačky.
Ze série Jeseníky bez dětí

21.8.2010
"Co takhle výlet do Jeseníků na turistiku. Se SONE+ to vyjde na pár korun", píše brácha. Hmm, proč ne. Domlouváme se na termín, podrobnosti trasy dořešíme ve vlaku. Plán zatím vypadá na Paprsek a Smrk.

2.8.2010 - 7.8.2010
Alice píše: Naše dovolené se poněkud změnily. Požadavky na tuto byly dva, ať to není daleko, protože řev v autě dlouho poslouchat nevydržím a aby bylo klidné ubytování. Vybrána byla Vysočina, alespoň trochu jako do hor, a pak nás napadlo, že tam by se to dalo zkusit i kolmo. Zapůjčili jsme vozík za kolo a vyrazili. S trasami jsme si většinou nemuseli lámat hlavu, cíl se ukázal docela jednoduchý - pískoviště, přesto se nám povedlo několik pěkných výletů.
Ze série Fryšava

24.7.2010 - 31.7.2010
Alice píše: O prázdninách nás pozvala sestřenice Marta, jestli se k nim nechceme přidat a strávit týden dovolené na chalupě v Machově. S nadšením jsme přijali. Chatu jsme obsadili v hojném počtu - já s Danem, můj taťka, teta, strejda, Maruška a duše celé akce Marta s Pavlem a Klárkou.

2009

21.12.2009 - 23.12.2009
Původně jsme měli jet do Jeseníků, ale to nějak nevyšlo. Takže jsme na poslední chvíli zamluvili ubytování v Novém Městě. Už jsme potřebovali trochu dovolené, navíc jsme chtěli vyzkoušet náš nový vynález - saňokoč.

10.9.2009
Rychlá akce - ve čtvrtek si já a několik kolegů bereme dovolenou a vyrážíme do Rakouska. Cíl - feráta Johann v jižní stěně Dachsteinu, podle některých informací na internetu jedna z nejtěžších v Rakousku.

24.7.2009 - 26.7.2009
Před mnoha lety, v roce 1994, jsme s oddílem vyrazili na Malou Fatru. Bylo nás osm. Nočním vlakem jsme jeli do Kralovan, zabrali jsme jedno celé kupé a spali v něm kde se dalo, Tap dokonce obsadil horní držák na kufry. Dvě hodiny přes svítáním už jsme šlapali po klikaté hlavní silnici z Kralovan, kolem Váhu.

24.1.2009
Milan mě vylákal na jednodenní lyžování v Rakousku a po dlouhé době jsme vybrali Hochkar. Osobně si myslím, že je to asi nejlepší středisko v Dolním Rakousku. Nachází se asi 8km jižně od městečka Göstling an der Ybbs, během nich ale cesta vystoupá nekonečnými serpentinami v úbočí kopce na parkoviště se skupinou spodních stanic lanovky, které jsou 1400 metrů nad mořem.

2008

7.11.2008 - 9.11.2008
Poměrně zajímavý způsob jak zahájit lyžařskou sezónu bylo lyžování v Rakousku, konktrétně na ledovci nad údolím Moeller. Jedno z prvních lyžování v sezóně se totiž honosí testováním lyží. Proti pasu tu půjčují nejnovější modely různých značek, tedy lyže, které si našinec nekoupí.

23.8.2008 - 24.8.2008
V pátek večer jedeme na Slovensko. Víťa mi nabídl, abych se k němu přidal, jeho přítelkyně je momentálně někde poblíž Bystré na hřebeni Roháčů, takže bysme mohli udělat malý výlet a v sobotu se s ní potkat na Žiarské chatě. Během týdne jsme vymýšleli nad mapou, jakou cestu vybrat. Nakonec vyšla poměrně akční varianta, která nám dá určitě dost zabrat.
Ze série Roháčské pokusy

8.8.2008 - 9.8.2008
aneb Roháče - expedice II. Alice píše: Někdo opakovaně jezdí útočit na velikány Himaláje a my si vzali do hlavy, že ten hlavní hřeben Roháčů letos přejdem. Protože dlouhodobý průzkum ukazoval, že na sobotu a neděli je pravidelně ošklivě, vyrazili jsme už ve čtvrtek.

26.7.2008 - 27.7.2008
Už docela dlouho hýčkám plán na drastickou akci - přejít hlavní hřeben Západních Tater za jeden den. Vyrazit brzy ráno vzhůru Žiarskou dolinou, vyjít na Baníkov a přes Tri Kopy, Ostrý Roháč a Volovec pokračovat až na Bystrou, odkud se dá sestoupit do Podbanského.
Ze série Roháčské pokusy

18.6.2008
Alice píše: Kdybychom vynechali tuto kultovní VUT akci, tak by ani horská sezóna pořádně nezačala. Letos se jelo trochu dál, na hory vyšší a skalnatější a z dost velké části ještě pokryté sněhem. Na úpatí se autobus tradičně rozdělil na dvě skupiny - na ambiciózní a normální.

26.5.2008 - 27.5.2008
Mohavská poušť (psáno Mojave Desert) leží přibližně ve středu Kalifornie. Na rozdíl od Sonory, která obklopuje Phoenix, je položená výš a je výrazně studenější. Společné mají prakticky neustálé větry, které odvádějí vodu a vysušují zem.

8.5.2008 - 10.5.2008
Alice píše: Vyschlá koryta řek, nikde ani kapka vody, vzduch se tetelí, rozpálené skály, sucho v krku, zpocené ruce, třesoucí se kolena, to je lezení v Devil's Canyonu. Metr sněhu, silný vítr, zima jako sviňa, zmrzlé ruce, třesoucí se kolena, to je výstup na Humphrey's Peak. Obojí v Arizoně v časovém intervalu 2 dny.

5.5.2008 - 6.5.2008
Naše další zastávka na cestě za poznáním jihozápadu USA - Bryce Canyon. Ukousnutá hrana náhorní planiny byla natolik zvětralá a z různorodého materiálu, že byla působením větru a deště ohlodána docela zvláštním způsobem.

3.5.2008 - 5.5.2008
Alice píše: Od Grand Canyonu jsme vyrazili dál na sever a přejezdem řeky Colorado jsme překročili hranici Arizona - Utah. Cesta vedla přes Painted Dessert a pak planinami, přes které se dřív proháněli bizoni.

31.4.2008 - 2.5.2008
Alice píše strhující příběh našeho sestupu a výstupu z Grand Canyonu, jedné z největších děr, které se dají najít na zemském povrchu. Snaživá řeka Colorado vykrájela v měkkém kameni opravdu monumentální dílo.

20.4.2008
Zlato vždycky podněcovalo lidskou fantazii, takže není divu, že existuje spousta míst, o nichž se tvrdí, že v nich je možné najít nějaké kousky tohoto kovu. Stejně tak bylo vždycky dost lidí ochotných vypravit se do nehostiných pustin a podle jakýchsi indicií hledat bohatství.

22.3.2008 - 23.3.2008
Alice píše: Velikonoce jsme strávili skoro již tradičně na Ramzové, protože Jeseníky splňují naše přísná kritéria pro pohodovou akci, na kterou není třeba nic dopředu připravovat, stačí jenom "umýt a jít", teda vlastně "sbalit a jet". Tyto akce jsou nutné zejména, pokud chceme lyžovat na sněhu a ne na blátě.

23.2.2008
Lackenhof se starým panem Tušlou, abych byl přesnější. Zatímco lyžování bylo klasicky rakousky dobré, cesta tam a zpět nepostrádala určité prvky hororu.

12.1.2008
Zima sice není běžkování příliš nakloněna, ale rozhodli jsme se to aspoň zkusit. Na Novém městě sníh nemají, takže zkusíme tradiční Jeseníky. Tady je ale docela těžké najít trasu, kterou bysme už aspoň pětkrát nešli, takže jsme vybrali něco trochu speciálního.

2007

15.12.2007 - 19.12.2007
Alice píše: Vánoce jsou nejlepší na sněhu! A protože to zase vypadalo, že sníh do Brna nepřijde, vyrazili jsme my za sněhem. Navíc doma to zbytečně svádí k "vyrábění sváteční nálady pomocí úklidu". Mě osobně ještě úklid dobrou náladu nikdy nevyrobil, takže opustit brloh před svátky je jeden z nejlepších nápadů na spokojené Vánoce.

1.12.2007
Víkend strávený návštěvou u Marty. Pro zpestření a sportovní vyžití jsme vyrazili do celkem nedalekého lyžařského střediska. 40km jízdy jarní krajinou nás sice nahlodalo, ale realita se ukázala mnohem příznivější, všechny sjezdovky byly příjemně sjízdné.

10.11.2007 - 11.11.2007
Tento výlet naplánoval kolega Braňo. Přišel s tím, že výlet do slovenských hor na přelomu podzimu je to nejlepší, co může být. Další kolega souhlasil a jal se shánět další účastníky. Termín stanovil Braňo na další týden.

14.10.2007 - 15.10.2007
Krajina v okolí Nového města má svoje kouzlo skoro každé roční období. Podzim je jedno z nejhezčích a láká k výletu. Proto obvykle, když dorazím do Nového města, nechce se mi naprosto nikam a nejradši bych strávil víkend ležením v posteli.

9.7.2007 - 13.7.2007
Už jsme pěkně rozchození, aklimatizovaní a to je dobře. Čeká nás to nejvyšší, co korsické hory nabízejí. Monte Rotondo, Monte D'Oro a Monte Cinto. Všechny v severní části, žulové pyramidy, které prověří naši sílu a vytrvalost.
Ze série Korsika

6.7.2007 - 8.7.2007
V klínu korsických hor, připravujeme se na první kopce. Čeká nás špička jménem Paglia Orba a vyrazíme na čtyřdenní putování na těžko ze sedla Col de Vergio po známé trase GR20.

6.6.2007
Opět na výlet s doktorem Podešvou, který již šestnáctý rok vymýšlí své turistické cesty do dolního Rakouska pod známým názvem Alpenwander. Tentokrát je cílem masiv Schneealpe, pár kilometrů jižně od Gippelu, kde jsme byli předminulý rok.

5.5.2007 - 7.5.2007
Tentokrát jedeme do Jizerských hor. Hlavní důvod pro takovou výpravu je ten, že jsme tam ještě ani jednou nebyli. Jako obvykle plány vypadaly úplně jinak, například já jsem chtěl jet do Súlovských skal. Jenže Alice dělala Jizerkám značnou propagaci, takže to nakonec dopadlo takhle.

2.3.2007 - 4.3.2007
Alice píše: Posaďte se ke kamnům, dejte si horký čaj, protože dnešní článek bude velmi chladný. Téma: Přechod hřebene Nízkých Tater v zimě.

17.2.2007
Letošní zima není zase tak hrozná. V Brně se sněhu sice moc neurodilo, ale na horách to docela jde. Malý, kondiční, jednodenní výlet do Jeseníků.

2006

15.10.2006 - 22.10.2006
Pokračování Alčina článku o Vysokých Tatrách. Končí dramatické výstupy a hrdinské výkony, následuje již jen odpočinek, vyhřátý penzion, výtečná slovenská kuchyně, občas drobný výlet.
Ze série Vysoké Tatry

Píše Alice: Nedbaje řečí o nebezpečích, která v Tatrách číhají na novomanželské páry (laviny, bouře, gravitace, laviny, nízké teploty, vichřice, laviny, led, uvolněné kameny, ale hlavně laviny), jsme se hned v neděli večer vypravili s batohy na nádraží.

12.8.2006
Chočské vrchy byly původně plánovány do přechodu Slovenských hor na začátku července. Díky pěknému počasí jsme je ale přeskočili a dali přednost Roháčům. Nyní se vracíme tento rest napravit. Alčin cestovní deník.

4.7.2006 - 8.7.2006
Alčin článek o putování po Slovensku pokračuje. Hrdiny příběhu jsme opustili po přechodu východní rozsochy Velké Fatry, hledící zhora toužebně k zrcadlící se ploše Liptovské Mary.
Ze série Liptovská kotlina

1.7.2006 - 4.7.2006
Před pěti lety jsme s Romanem jeli na Velkou Fatru, a protože jsme odjížděli osm hodin po jeho promoci, nazvali jsme to celé Promoční cesta. Tenkrát pršelo celý týden, takže cesta byla nejen promoční, ale taky promoklá. Letos se poštěstilo mně a dokončila jsem školu, což byla dobrá příležitost Promoční cestu zopakovat.

15.4.2006 - 16.4.2006
Zima se pomalu blíží ke konci, tak jsme se rozhodli se naposledy vzepnout k velkému běžkovému výkonu. Pro poslední sníh ale musíme vysoko a tedy i daleko. Nejblíž to asi bude do Jeseníků, tuto zimu už potřetí. Zatím je tam ale pořád co objevovat.

25.2.2006 - 4.3.2006
Sedíme ve vlaku, za oknem pomalu svítá. To je dobře, protože světlo na stropě kupé jsme zakryli hromadou lyží, běžek a snowboardů.
Ze série Jeseníky

11.2.2006
Lyžovačka v Rakousku.

1.2.2006 - 5.2.2006
Neprošlapané hromady sněhu už mě pomalu začaly unavovat, je na načase zkusit zase něco z jiného soudku. Na Novém městě pořád přikupují rolby, díky čemuž na vysočině vznikají doslova dálnice stop.

21.1.2006
Kolega Martin je z Víru a už skoro rok se domlouváme, že dojedu prozkoumat údajně fantastické okolí jeho rodiště. Konečně uzrál čas, sedím ve vlaku směrem do Nedvědic a koukám do údolí Svratky. Sněhu je habaděj.

19.1.2006
Protože pořád sněží, beru si dovolenou už ve čtvrtek a vyrážíme s bráchou na Nové Město.

2005

30.12.2005
Silvestr hodláme strávit lenošením doma, takže vyrážíme na běžky směr Vysočina. Ve vlaku Ala studuje mapu. Lístky máme až do Nového města, ale vylézáme už v Rozsochách. Je nevlídno.

17.12.2005 - 20.12.2005
Posledních pár týdnů se mi nějak nahrnulo pořád nějakého zařizování, takže jsme nikde nebyli. Mezitím napadl sníh, takže vyrážíme do Jesníků. Pro zpestření a zajímavé situace jsme zvolili ubytování na Šeráku.

15.10.2005 - 16.10.2005
Malá Fatra je pohoří, které mám hodně rád. Už jsem tam mockrát byl, ale pořád je tu spousta cestiček, kudy jsem ještě nešel. Jeden z nejvýchodnějších vrcholů se nazývá Stoh, a je to pro něj výstižné jméno, opravdu tak vypadá.

17.9.2005 - 18.9.2005
Vojta znovu zasahuje. Tentokrát vymyslel výlet na Slovensko do hor. Pár mailů ujasnilo priority, takže jsme se shodli, že vhodné pohoří budou Nízké Tatry. Pojedeme už v pátek večer, takže si víkend užijeme dokonale.

10.9.2005 - 11.9.2005
Volný víkend. Prosazuji akční variantu - výlet na Slovensko. Narážím na nečekaný odpor, Ala nechce brzo vstávat, ani trávit noc ve vlaku. Procházím tedy seznam svých plánů a narážím na zajímavé pohoříčko na česko-slovenské hranici - Bílé Karpaty.

2.7.2005 - 10.7.2005
Pokračování našeho putování a lezení po Dolomitech. Přesunuli jsme se do oblasti Marmolady, skupiny s nejvyšším vrcholem Dolomit. To nejlepší nás teprve čeká.
Ze série Dolomity

Minulý rok jsme byli v Julských Alpách, kde jsme si vyzkoušeli lození po ferátách. Proto není divu, že jsme si to chtěli zase zopakovat, navíc se podívat do nějakých větších hor.

22.6.2005
Další výlet od VUT, znovu pod vedením doktora Podešvy. Tentokrát se ukázalo, že skupina se dělí na vytrvalé staříky a velmi rychlé vytrvalé staříky.

8.6.2005
Doktor Podešva a smečka jeho věrných, vyschlých a vytrvalých staříků vyráží rok co rok na různé málo známé alpské vrcholy. Koná tak pod hlavičkou VUT, takže se těchto akcí občas účastní i někdo mladší 60 let.

28.5.2005 - 29.5.2005
Vojta naplánoval velkou víkendovou akci - strávit víkend v Alpách lezením a chozením. My s Alicí jsme to vzali jako vhodnou příležitost k rozchození.

26.3.2005 - 28.3.2005
Prodloužený velikonoční víkend jsme strávili s Alčou v Jeseníkách. Jako základnu jsme zvolili chatu na Šeráku. Zase po roce jsem vytáhl ze skříně snowboard, abych se trochu zdokonalil v umění jízdy na tomto zákeřném prkně.

19.2.2005
Pro velký úspěch opakujeme lyžování na Hochkaru, tentokrát za lepšího počasí a v hojnější sestavě.

29.1.2005 - 30.1.2005
Další oblíbenou kratochvílí sportovněji založených Brňáků je běžkování na Vysočině, v okolí Nového Města na Moravě. Průběh celé akce je poměrně charakteristický.

15.1.2005
Lyžování v Rakousku je dobrý, střediska jsou připravený na návaly lidí a tak není divu, že celé davy každý víkend směřují tímto směrem.

2004

9.10.2004 - 10.10.2004
Po skvělých zkušnostech z minulého roku jsme se rozhodli překonat východní část Malé Fatry. Připraveni skoro na všechno, ale zejména na sníh a sluníčko, jsme vyrazili v pátek nočním vlakem na Slovensko.

3.9.2004
Nad Makarskou Riviérou se tyčí skalnatá hradba pohoříčka Biokovo. Zničení dvěma dny válení se na pláži jsme se rozhodli vystoupit na jeden z jeho vrcholů.
Ze série Chorvatsko

7.8.2004 - 8.8.2004
Víkendové putování po Rychlebských horách mělo poměrně očekávaný průběh.

2.7.2004 - 11.7.2004
Akce s Kudrnou, jejímž cílem bylo Slovinsko a Itálie - nádherné pohoří Julské Alpy. Málem jsme vystoupili na Mangart, dobyli jsme Malou Mojstrovku a Triglav.
Ze série Julské Alpy

25.6.2004 - 27.6.2004
Prodloužený víkend strávený v Roháčích. Za velkého úsilí a deště překonán Baranec. Dlouhé sušení a teplý čaj na Žiarské chatě.

Nahoru

Navigace

Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail