[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Baranec a Ostrý Roháč

28.6.2019 - 30.6.2019

Snažím se v práci propagovat Slovenské hory, takže jsme minulý rok podnikli dvoudenní výlet na Malou Fatru. Akce byla spíš pro děti, ale i tak stálo přelezení Velkého Rozsutce za to. Někteří ale toužili po větší obtížnosti, takže tento rok jsem naplánoval akci větší do Roháčů.

Zelená na Baranec

V pátek večer jsme se sjeli v kempu v Račkové dolině. Prázdniny ještě nezačaly, takže místní bar už zavíral (stihli jsme jedno pivo). Drobné potíže se zavřenými záchody a nedostatkem dřeva na oheň jsme vyřešili nalezením dalších záchodů na druhém konci kempu a hromady klacků u autobusové zastávky.

Celá skupina na vrcholu Kytka Vlaďka po sestupu z Barance Vysoká na sněhu

Trasu jsem vybral přes oblíbený Baranec, ale po zelené značce, kudy nikdo nechodí. Pokračování pak bylo do Žiarského sedla s tím, že ambicióznější jedinci by si trasu mohli prodloužit o Plačlivé a lezení na Ostrém Roháči. Tempo jsme měli docela slušné a na sedle se ukázalo, že ambiciózních je většina. Lezení nám šlo dobře, ale na Ostrém Roháči jsme zjistili, že pokud chceme stihnout večeři v hospodě, budeme sebou muset hodit. Přerušili jsme tedy svačinu a vrhli se po řetězech dolů. Brzo jsme opustili skalnatý terén a následovaly dlouhé sestupy Jamnickou dolinou.

Zleva Plačlivé a Ostrý Roháč Neměl jsem jít do radši do doliny Lezecká vložka Výhled na Roháčská plesa Lezení po řetězech Pod Ostrým Roháčem

Myšlenka na večeři nás udržovala v chodu, takže i když mi sestup připadal dost nekonečný, kolem osmé večer jsme proběhli kempem a natáhli si nohy v hospodě. Po dvou pivech a tatranském čaji, o řízku nemluvě, jsme se stabilizovali. Večer jsme strávili pokusy vzpomenout si na texty a akordy písniček u táboráku.

Ala má nové boty Zahajujeme sestup dolinou Cestička kolem potůčku

Druhý den jsme se pokusili najít místo na koupání u Liptovské Mary, ale vzhledem k hustotě přítomných slováků se nám ani nepodařilo zaparkovat. Radši jsme si dali v Bešeňové halušky a na cestě zpátky se stavili na zřícenině hradu Strečno. Možnost dlouhé prohlídky nás nezlákala, takže jsme si jenom dali za euro výhled z hradeb a dole koupili zmrzlinu.

Skanzen pod hradem Strečno Interiér Vstupní brána hradu Výhled na Strečno a přívoz Ve Váhu

Podrobnosti

Sobota 29.6.2019
ATC Račková dolina (925m) - po zelené - Baranec (2220m) - po žluté - Žiarské sedlo (1990m) - po červené na vrchol - Plačlivé (2141m) - zpět na rozcestí a po červené - Ostrý Roháč (2124m) - Jamnícké sedlo (1826m) - po modré Jamníckou dolinou - ATC Račková dolina (935m). Asi 24 kilometrů, výstup i sestup kolem 1600 metrů.

Ubytování: ATC Račková dolina

Mapa: VKÚ 112 - Západné Tatry - Roháče (1:50 000)

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Ostrý Roháč Roháče Zpátky na vrchol (Roháčů) Pokus o Roháčskou hřebenovku Tri Kopy

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail