[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Tri Kopy

8.8.2008 - 9.8.2008

aneb Roháče - expedice II. Alice píše: Někdo opakovaně jezdí útočit na velikány Himaláje a my si vzali do hlavy, že ten hlavní hřeben Roháčů letos přejdem. Protože dlouhodobý průzkum ukazoval, že na sobotu a neděli je pravidelně ošklivě, vyrazili jsme už ve čtvrtek.

Poslední záblesky slunka

V pátek ráno byly hory vidět, ale začaly se už stahovat mraky. Podařilo se mi ostatní přesvědčit, že pršet vždycky začíná na Baníkově a tudíž bysme mohli jít opačně a nejdřív přejít úsek s řetězy. Na Žiarské chatě jsme nechali věci na přespání a nalehko vyrazili vražedným tempem vzhůru. Už v 9.00 jsme byli na Plačlivém sedle, které protíná hřebenovku.

Pavel na cestě Vlevo pokračuje naše cesta, přes hřeben Výhled na Roháčská plesa Zatím to jde v pohodě

Následovaly 3 hodinky hřebenu - skály, místy řetězy a místy trošku lezení. Hřeben je někde široký míň než 80 cm, zábavné to bylo. Na jednu stranu na Roháčská plesa jsme měly jasno a krásné výhledy, na druhé straně bílo v mraku. Na Baníkově už byl mrak na všechny strany.

Roman a mužík Místy pohodlná cesta Někdy pěkné lezení Mlha houstne

Tentokrát jsem se trošku spletla, pršet začalo až za Baníkovem a když jsme sestoupili trochu níž, zase přestalo. Bylo pěkně, měli jsme dost času, tak jsme začali "barvit huby" borůvkama. A po příchodu dali na lavečkách Moravský večer s bílým vínem (někteří pak ještě pozdějsí večer se světlým pivem, ale o tom už nemohu podat zprávu).

Společné foto na vrcholu Baníkova (zleva Jerome, Alice, já, Roman a v popředí Pavel) Orosené zvonky Dost mokrý nedělní sestup

Druhý den jsem ostatní vzbudila podle dohody v 5:30 a zkontrolovala jsem, že neprší (jako budík jsem byla zvolena proto,že jsem se neúčastnila pivní části večera). Pršet začalo těsně po snídani. A hustě. Čekali jsme ještě 2 hodiny hrajíce UNO a pak jsme sestoupili do doliny k autobusu. Druhá půlka plánu, úsek Žiarská chata - Volovec zůstala nesplněna.

Pokus o Roháčskou hřebenovku - Ostrý Roháč

Podrobnosti

Trasa: Žiar (865m) - po modré Žiarskou dolinou - Žiarská chata (1260m) - po modré směr Smutné sedlo (1962m) - po červené, tu a tam řetězy - Tri Kopy (2136m) - Hrubá kopa (2166m) - Baníkov (2178m) - po zelené Jalovské sedlo (1858m) - Šarafiový vodopád (1350m) - Žiarská chata (1260m). Docela rychlovka, báli jsme se ohlášené bouřky. Převýšení 1300 metrů nahoru, 900 dolů, něco přes osm hodin chůze i s přestávkami.

Mapa: VKÚ 112 - Západné Tatry - Roháče (1:50 000)

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Liptovská Mara a Roháče Pokus o Roháčskou hřebenovku Zpátky na vrchol (Roháčů) Roháče Ostrý Roháč

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail