[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Různé

Tahle kategorie obsahuje všechno povídání, které se mi nevešlo do ostatních kolonek. Jakmile se tady objeví víc článků na podobné téma, založím tomu vlastní kategorii.

2022

23.9.2022 - 28.9.2022
Alice píše: Líné srpnové odpoledne. Matky sedí u notebooků a vyrábějí hodnoty. Děti, místo toho, aby skotačily na sluníčku, jsou zalezlí v herničce a hrají Dračák. Tu mezi meetingem a stotřicátou inicializací testovacího zařízení se Pavla zeptá, jestli jsem věděla, že v Londýně je muzeum Harryho Pottera. Teda není to úplně muzeum, ale jsou tam otevřené ateliéry, které sloužily pro natáčení filmů. Chvíle googlení fotek, jak to tam vypadá a wow jako dost dobrý. Googlím letadla, Pavla googlí vstupenky. Ha, z Brna to do Londýna lítá přímo. Haha, vstupné přesahuje cokoliv, co jsme kdy byly za muzeum ochotné zaplatit. No tak nic.

6.8.2022 - 13.8.2022
Alice píše: V covidové depresi, během nekonečného toulání po internetu, jsem objevila fotku nádherného kanadského srubu. Zamáčkla jsem slzu, že jako Kanada nehrozí, ale po chvíli pátrání se ukázalo, že srub leží u rybníka nedaleko Počátek. A tak jsem hned 3. ledna objednala dovolenou, aby se bylo na co těšit.

2021

1.4.2021
Alice píše: Havaj byla na našem cestovatelském seznamu už dlouho. Máme slabost pro izolované ostrovy, kde je člověk tak krásně sám a taky nás lákaly ty neomezené možnosti, které tu příroda nabízí.

2020

4.5.2020 - 9.5.2020
Alice píše: Březen 2020 - na lyžích v Jeseníkách každý večer posloucháme s kamarády zprávy, Covid řádí v Itálii, první případy v ČR. Začínáme pozorně sledovat svůj zdravotní stav a docházíme k tomu, že jsme na tom všichni špatně. Děcka pokašlávají, dospělý hlásí tu rýmu, tam škrabot v krku, cítíme se všeobecně oslabeni. Dovolenou jsme si ale užili se vším všudy, vylyžovaní, zrekreovaní, dokonce na závěr jsme uspořádali soutěž talentů.

2019

20.7.2019 - 22.7.2019
Alice píše: Prázdniny byly v plném proudu a my jsme společně s klukama nepodnikli ještě žádný pořádný výlet. A tak jsem se zamyslela, kde jsem ještě nebyla, a do oka mi padla Kutná Hora, kde je prý dobrá šifrovačka. Na šifrovačku sice nedošlo, ale když jsem našla v blízkém Malešově sezónní kemping s naprosto luxusními středověkými stany, bylo rozhodnuto, že tam prostě musíme. Tak jsem si udělali "puťák" po nejskvělejším ubytování tohoto léta.

24.5.2019
Alice píše: ... se u nás koná na jaře, kdy mláďata slaví narozeniny. A protože v herním počítačovém průmyslu za poslední rok u nás vládl Raft, tentokrát si oba hoši přáli Raft party. A přestože se mi zrovna tato počítačová hra dost líbí, do reality jsem ji převedla jen velmi volně.

25.4.2019 - 28.4.2019
Alice píše: Cat stairs je malý nenápadný slotový kaňon přímo u Highway 89, takže je snadné přejet parkoviště v zatáčce. Tím, že kaňon vede pod silnicí má takovou zvláštnost - jsou zde vyskládaná nabouraná auta, obzvláště sedmdesátkové cadillacy. Buď byly sedmdesátá léta v Utahu divoká, nebo v té zatáčce byly špatný svodidla, každopádně vraků je tam fakt hodně a dodává to kaňonu retro atmosféru.

23.4.2019 - 24.4.2019
Alice píše: Některá místa v národních parcích v Americe mají tu zvláštnost, že je na ně regulovaný vstup. Jedním z těchto míst je i Wave. Viděla jsem někde fotku a když jsem zjistila, že se budeme pohybovat kolem, tak jsem začala pátrat, jak povolení získat. Na Vlnu pouští denně 20 lidí.

20.4.2019 - 22.4.2019
Alice píše: V dnešním díle se můžete těšit na to, jak chlapec vezme děvče na procházku a potom na lodičky, čímž jí způsobí ochablost nejdříve dolní a pak horní poloviny těla. Dále se nechtěně zúčastníme magického indiánského rituálu na parkovišti. Budeme vyhrabávat supermoderní auto z půjčovny z pískové duny. Podíváme se, jak v USA probíhá lotynka Šťastných 10 o povolení navštívit Vlnu. Zjistíme, kde má trůn Diana, a dozvíme se, jaké to je slézat slotový kaňon s bouřkou v zádech. Aneb Arizona-Utah trip 2019.

12.1.2019 - 19.1.2019
Píše Alice: Nikdy bych do sebe neřekla, že podlehnu Novému Yorku, protože jsem v zásadě ortodoxní - raději do hor, než do města. Když do města, tak ne na víc jak na dva dny. Když víc jak na dva dny, tak výhradně pracovně. A rozhodně není mým největším koníčkem nakupování, to raději chvilku s poezií nebo pěknou šifrou. Ach, jak hluboce jsem se spletla. A protože každá blogerína, která se vrátí z dovolené, musí napsat zaručené tipy kam jít a co tam dělat, jedu s mainstreamem a tady to máte.

2018

13.5.2018
Zámek v Rosicích, tři rodinky s děckama. Trasa vede pod tratí, lesem i poli do Babic ke Kulturáku. Odtud podél staré úzkokolejné železnice do Zastávky u Brna a nakonec podél trati zpátky do Rosic. Po cestě různé kontroly s poznáváním zvířat, stop, hub, skládáním obrázku a podobnými zábavkami.

11.5.2018
Alice píše: Zkuste si vzpomenout, co bylo nejdůležitější, když vám bylo šest. Obvykle je to následující - kdy budou prázdniny, co přinese Ježíšek a už aby mi bylo sedm. Je zajímavé, že od jistého věku se na narozeniny člověk až tak moc netřepe, ale pro naše kluky je to zásadní událost roku. "Včera mi bylo málo, dneska je mi moc ..."

28.3.2018 - 2.4.2018
Alice píše: "Musíš dojet, na lyže je to tu bóží!" říkala mi tři měsíce vytrvale ségra, toho času žijící v Almaty. Mně to dlouho připadalo jako dost komplikovaná operace - letět si zalyžovat přes pět časových pásem.

2017

26.8.2017 - 27.8.2017
Alice píše: V Oslu jsme měli dopředu zarezervované ubytování v hotelu Scandic. Opět jsme tu byli s batohy a pohorkama dost za exoty, ale na to už jsme zvyklí. Hotel byl luxusní, na webových stránkách se chlubil zejména snídaněmi a ani moc nepřeháněli. Ryby na 10 způsobů, lívance, kaše, brambory, ovoce, vajíčka ztracená i nalezená. Snídali jsme hodinu.
Ze série Norsko

2016

1.10.2016
Jako zatím pokaždé od roku 2009 jsme se zúčastnili tradičního pochodu v Křtinách, a jako zatím každý rok s děckama té nejkratší varianty, v posledních ročnících 10km. Sice někde vzadu hlodá myšlenka překonat se a zkusit něco delšího, ale zatím jsme ještě neuzráli. Tento rok se přidala Sandra s Káťou, takže jsme šli v šesti.

6.8.2016 - 13.8.2016
Velmi vydařená. Výborná společnost, fajn ubytování, tři kroky k bazénu, skvěle vařili, děti prudily až v pátek. A navíc řízek do uzlíčku na výlet každý den.

11.7.2016 - 16.7.2016
Kdo má rád seriál Vyprávěj a chtěl by navštívit dokonalý skanzen "osmdesátek", mohu doporučit oblast Podyjí, rekreační středisko Dřevotvarka. Já retro docela můžu, ale i tak jsem se raději snažila vše pozorovat se zdravým odstupem a některými věcmi se nenechala ovlivňovat.

29.4.2016
Alice píše: Co je to úlet? Strávit dvacet večerů hledáním map na internetu, vytisknout si trasy v japonštině a být přesvědčena, že je to skoro po rovině, protože výškové profily jsou mírné. Nepřikládat důležitost varování japonské CK, že trasu nedoporučují podceňovat a zvláště severní pasáže jsou náročné.
Ze série Japonsko

26.4.2016 - 7.5.2016
Alice píše: Začalo to nevinně. K narozeninám jsem si přála společenskou hru Tókaidó. Do té doby jsem o Japonsku nikdy nějak zvlášť nesnila, ale když jsme na stole hráli putování z Kyota do Eda, "koupali" se v onsenech, "kochali se" výhledy a na konci každé etapy "ochutnávali" jídla s exotickými jmény, úplně jsem tomu propadla a zatoužila vyzkoušet si všechno naživo.

26.4.2016 - 28.4.2016
Alice píše: Nara bylo první město, které jsme v Japonsku navštívili. Příjemně nás překvapilo, že z letiště Ósaka tam jel přímý autobus rovnou od příletové haly. Cesta i přes zácpy zabrala hodinku, další chvíli nám zabralo hledání vlakového nádraží a skříněk na zavazadla.
Ze série Japonsko

2015

3.10.2015
Alice píše: Posedmé na Křtinské padesátce. Zcela nově jsme přizvali do týmu i naše kamarády Sandru, Katku, Radka, Rosťu a Tomína. Šla nás tedy slušná expedice, ale o to to bylo lepší, veselejší, zábavnější a společenštější. Děcka, motivovaná navzájem, nekňučela, ťapala, vymýšlela nám hádanky a sbírala razítka, kterých bylo tento rok nebývale mnoho.

1.8.2015 - 8.8.2015
Alice píše: Letos jsem přípravy na tábor vůbec neprožívala (taky jsem dost věcí zapomněla doma), spíš jsem akci brala jako projev dobré vůle vůči Romanovi, který bude mít na týden klid v domě. Tuto (svoji) zásluhu jsem mu také neopomněla několikrát zopakovat (aby věděl, jaký jsem poklad). Ale překvapili chlapci, vedoucí i celková nálada a tentokrát to byl nejlepší ročník!

18.7.2015
Alice píše: Na Madeiru jsme letěli přes Lisabon, o kterém jsem hodně slyšela, a tak nás napadlo na zpáteční cestě let přerušit a po týdnu v divočině, mimo civilizaci, navštívit také velkoměsto. Hodně jsem se těšila a vlastně se na Lisabon také nejvíc připravovala a o městě jsem si dle materiálů udělala jasnou představu.
Ze série Madeira 2015

16.7.2015 - 17.7.2015
Alice píše: Machico je městečko u zátoky, kde se roku 1419 podařilo přistát portugalské lodi vedené kapitánem Zarcem a objevit tak Madeiru. Kvůli strmým útesům se jinde přistát nedalo. Později byla v Machicu na pobřeží postavena citadela, aby byl vstup na ostrov chráněn. Dnes kraluje zátoce ... (chvíle napětí) ... panelák!

10.7.2015 - 17.7.2015
Alice píše: Madeira je ostrov ležící v Atlantickém oceánu. Objevili jej portugalští mořeplavci roku 1419. Od té doby ostrov náleží Portugalsku s jednou malou sedmiletou přestávkou, kdy si jej tak trochu zabrali angličani. Je tu divoká příroda i luxusně vybavené hlavní město, vysoké hory a síla oceánu, malé domečky v kopcích i rozlehlá sídla bývalých guvernérů, naháněči turistů i odlehlá údolí, kde se na vás místní dívají jako na atrakci týdne.
Ze série Madeira 2015

30.4.2015
Celé jaro jsme byli dost zadření v práci, ale na malý výlet se nám už docela chtělo. Honzík je veliký obdivovatel zvířat a nástěnka ve školce mě inspirovala k výletu do Vídně do Haus des Meeres. Jak název napovídá, je to vodní zoologická.

2014

4.10.2014
Další ročník Křtinské padesátky, tentokrát jdeme už pošesté. Několik posledních ročníků bývala krátká trasa přes Klostermannovu studánku, tento rok se ale organizátoři rozhodli vrátit k původní trase z prvního ročníku, který byl kdysi ve středověku. Tím taky vyřešili naše dilema, jestli jít 7km nebo 12km. Byla k dispozici jen jedna trasa dlouhá 10km.

1.9.2014 - 12.9.2014
Alice píše: Mám ráda služební cesty. Momentálně tedy není prostor, abych se do nich přímo hrnula, ale když byla v práci příležitost odjet na školení do Německa, neváhala jsem. Nic není zadarmo, stálo mě to nejaktivnější sobotu v mém životě.

24.8.2014 - 30.8.2014
Alice píše: To jsem takhle v lednu u svařáku básnila o Korutanech. Je to prý ráj pro cyklisty, rodiny s dětmi počítaje. Cyklostezky, teplá jezera, to vše dokresleno Alpami. Nadchla jsem se, že letos tam v létě rozhodně musíme jet.

9.8.2014 - 16.8.2014
Alice píše: Na tábor jsem se tentokrát těšila moc a slibovala si, že kluci, nebo alespoň Dan, už budou samostatní a já že budu jenom dohlížet. Zásobila jsem se proto časopisy a knihami. Na ty jsem nakonec ani nesáhla, neboť chlapečci na mně viseli a opět jsem musela celý program odcvičit s nimi, ale přiznávám, ani mi to nevadilo.

12.7.2014 - 14.7.2014
Píše Alice: Kluci toužili jet o prázdninách pod stan, což nadšeně podporujeme. Postupně se nám ale zaplnily skoro všechny víkendy, zbýval jeden v červenci, ale předpoveď počasí nebyla zrovna příznivá. Roman prosazoval termály v Dunajské Stredě, protože chtěl po roce opět vidět svoji oblíbenou animátorku Lauru. Mně se tam sice minulý rok taky líbilo, ale žádný animátor mě nezaujal, takže jsem navrhovala nějakou novou destinaci. Vyrazili jsme směr Slovensko a ... skončili v Chalmové.

21.4.2014 - 26.4.2014
Alice píše: Kultura v Moabu a vzhůru do divočiny v Escalante.
Ze série Arizona a Utah

Alice píše: Escalante je má tajná láska. Kdybych měla zmizet před světem, tak jedině tady. Obrovská, liduprázdná prérie. Hlavní centrum je vesnice Escalante, kde se všichni místní znají a šerif celý den hlídkuje u benzínky, aby měl přehled, kdo přijíždí.

15.4.2014 - 29.4.2014
Alice píše: Po skoro šesti letech se nám přihodila dovolená bez dětského programu. Překvapivě, neplánovaně, ve vleku událostí. Roman odjel na služební cestu do Phoenixu, já přijela v půlce jeho pobytu za ním a vyrazili jsme na 10-denní cestu po severu Arizony a jihu Utahu.

28.3.2014 - 15.5.2014
Souhrnný článek. Odkazy na ostatní články, pár fotek, které se nevešly a mapa naší cesty po Arizoně a Utahu.

2013

1.12.2013
Alice píše: Díky hlídací babičce (Helo, díky!) jsme si udělali opět rodičovskou vycházku a vyrazili na punč (a taky na trochu té kultúry). Autobusy byly vyprodány už v půlce listopadu, takže jsme si nemohli vybírat a dle jízdního řádu měli ve Vídni stanovený čas od 11:30 do 22: First advent Saturday in Vienna, city famous for their enthusiasm about this kind of fairs/entertainment. There were great number of fair areas, each providing good food and drink as well as a lot of Christmas-related stuff. During the day we also visited Vienna observation tower and museum dedicated to Friedensreich Hundredwasser, famous architect known for his nature-inspired designs.

5.10.2013
Po nějaké době se vracím na Křtinskou padesátku, která se už mezitím stala v naší rodině tradicí. Ala s klukama chodí pravidelně, ale mně to minimálně poslední dva roky nevyšlo. Z nabízených tras nám nejvíc vyhovuje nejkratší, sedmikilometrová. Normálně nám tahle trasa připadá jako pro zoufalce, ale přesně to jsme, když máme pronést/protlačit dvě odporující děti.

27.9.2013 - 28.9.2013
Alice píše: Před dvěma roky jsme se se sestrou vydaly na vánoční trhy do Budapešti. Vytáhla jsem ji tam na lázně a hlavně na ne-za-po-me-nu-tel-ný výhled přes řeku. A protože se výhled nekonal (viz článek zde), tak jsme letos podnikly další pokus.

25.8.2013 - 31.8.2013
Poslední prázdninový týden před tím, než definitivně začnou školky (na které se tak těším) a víceméně pravidelná pracovní doba (na kterou se také těším), jsme se vydali na samostatnou rodinnou dovolenou.
Ze série Sečská přehrada

3.8.2013 - 10.8.2013
Alice píše: Léto jsem si hodlala užít se vším všudy. Když kamarádka navrhla, jestli nechci jet na tábor pro rodiče s dětmi, nejdřív jsem se zděsila, jestli bych něco takového přežila. Ale jeli jsme a bylo to supr. Mimo jiné jsem zjistila, že mám poměrně hodné děti a poměrně pevné nervy. Roman nejel, chodil do práce a v prázdném domě čerpal energii.

21.7.2013
Alice píše: Malá víkendová akce pod stan (konečně po 5 letech!!). Podle internetu jsem vybrala Dunajskou Stredu, která byla nejblíž a v ceně ubytování měla i vstupné. Byla to dobrá volba, kemp u termálů byl dokonce volně propojen s areálem bazénů, takže se dalo jít koupat kdykoliv. Navíc u výpusti z pramene byl rybník a kolem něho udělaná písečná plážka, kde kluci stavěli přehrady a jezdili na klouzačce.

30.6.2013 - 6.7.2013
Alice píše: S dětmi máme na dovolenou už jen dva požadavky - umístění nejdále 2 hodiny jízdy od Brna a hřiště/pískoviště poblíž ubytování. Když Pavla našla navíc areál s lezeckou stěnou, bylo rozhodnuto a první týden prázdnin jsme vyrazili do Bozeňova.
Ze série Bozeňov

7.6.2013 - 9.6.2013
Alice píše: Jako (ztrhaná) matka si člověk výletů bez dětí tak nějak víc váží. Květen byl náročný. Na Čarodějnice si Roman na volejbalu vyvrtl kotník. První máj jsme dopoledne strávili na ortopedii, kde se ukázalo, že zlomeného nic není, ale že nesmí na nohu dva týdny šlapat. Ihned poté, co vstal z lože, strávil v práci týden přípravou na služební cestu do Číny, kam následně odlétl na 9 dní. Nejen, že jsem se celý čas vzorně starala o děti (rozuměj udržovala je v čistotě, nakrmené a v bezpečné vzdálenosti od sebe navzájem), ještě jsem se angažovala v práci. Na výlet jsem se tedy třásla už od dubna.

25.5.2013 - 2.6.2013
Pracovní cesta do západní Číny - osmi-milionového historického Xi'anu (西安 xī​'ān znamená západní mír).
Ze série Čína

2012

2.9.2012 - 8.9.2012
Ala hledala velmi dlouho nějaké vhodné místo pro strávení dovolené s dětmi. Základní podmínky byly dvě - nesmí to být moc daleko (abychom přežili cestu) a musí tam být bazén. Po různých peripetiích objednala ubytování v hotelu Svratka ve Svratce na Vysočině. Nedlouho nato se podřekla o bungalovech a nízké ceně, takže jsem si ji začal dobírat řečmi o zemljankách a rybníku.

16.2.2012
Sníh v Brně není nic obvyklého, poslední týdny ale slušně mrzlo a pár dní sněžilo. Při pohledu na tu bílou nádheru jsme dostali chuť na běžkování. Meteorologové ale předpověděli, že do víkendu všechno roztaje, takže jsem ve čtvrtek raději zmizel z práce po obědě a vyrazili jsme.

2011

2.12.2011
Alice píše: Dlouho jsme se rozmýšlely, kam se letos vydáme za předvánoční atmosférou. Ve Vídni jsme byly mockrát, do Salcburku se zájezdem fakt ne a v Drážďanech je půlka Česka. Nakonec jsme vybraly Budapešť, protože jsem sestru přesvědčila, že prostě musí vidět ten výhled od královského paláce na řeku a na Parlament a na starou Pešť.

1.10.2011
Alice píše: Letos jsme šli ve složení Máša, Honzík, Daník, děda a já, protože Roman byl na služební cestě v USA. Vybrali jsme ten nejkratší okruh - 7 km, ale mě to letos přišlo jako těch poctivých padesát. Konec konců odtáhla jsem sebe a dvě děti, tak by se to mohlo počítat za 3x7=21.

28.8.2011 - 3.9.2011
Alice píše: Pro druhou dovolenou v Hostýnských vrších jsem na internetu vybrala hotel Všemina. Na tento hotel jsem se upnula, protože sliboval krytý bazén, "outdoor" aktivity a dětské hřiště. Ale po zkušenostech z hotelu Rusava jsem se spíš bála, jak celý pobyt dopadne, zvlášť když po zaplacení zálohy na stránkách hotelu inzerovali na náš termín "poslední volná místa" a "úterní diskotéku". Čekala jsem něco jako ATC Merkur na Nových Mlýnech.
Ze série Všemina

5.6.2011
Na dosti místech v MHD jsou bohulibé plakáty na vzrušující okolí Brna, kam se dá dojet pomocí hromadné dopravy. Díky této aktivitě jsme se o městečku jménem Dolní Kounice vůbec dozvěděli. Jde o staré královské město, které oplývalo bohatou historií a tudíž i množstvím zajímavých ruin.

2010

16.10.2010 - 20.10.2010
Alice píše: Druhý den jsme se rozhodly obětovat nějakou tu libru za pamětihodnosti. Monument, Tower Bridge, Greenwich, Parlament, divadelní představení Birdsongs a Madame Tussaud's.
Ze série Londýn

Alice píše: ... tak jsme se vydaly se sestrou do Londýna. Výlet jsem dostala k narozeninám s cílem celkově se zotavit z mateřské dovolené. První den na zotavování moc nevypadal, naštěstí potom už vše probíhalo hladce.

2.10.2010
Alice píše: Minulý ročník tohoto nenáročného výletu se nám líbil, proto jsme letos vzali i bratra, dědu a Mášu. Nenáročný výlet proto, že jsme šli zase jenom 12 km, těch 50 je asi jiný kafčo, no třeba se na ně někdy vypracujeme.

14.8.2010
Stejně jako několik posledních let jsme byli na ochutnávce vín ve Slavkově. Program byl klasický - spousta vína a pochodujících vojáků, stánkaři a pohoda.

2009

3.10.2009
Alice píše: Inspirováni kamarádkou, rozhodli jsme změřit své síly v akci nazvané Křtinská padesátka, kterou pořádá Skaut a Sokol Křtiny. Na metu nejvyšší - 50 km - jsme si netroufali, naštěstí pořadatelé myslí i na vlčata a mamičky s dětmi, pro které jsou připraveny trasy méně ambiciózní.

31.8.2009 - 4.9.2009
aneb jak dostat celé družstvo na Velký Kosíř.
Alice píše: Jak už bylo oznámeno, rozrostli jsme se o dalšího člena Daníka. Od května jsme s ním podnikli několik výletů a na začátku září jsme se rozhodli vyzkoušet větší dovolenou.
Ze série Plumlov

15.8.2009
Minulý rok jsme se této bohulibé akce nezúčastnili kvůli mizernému počasí, takže tentokrát jsme to museli napravit. U příležitosti narozenin císaře Napoleona Bonaparte se na slavkovském zámku konají trhy, prohlídky historických uniforem a hlavně neřízené ochutnávky vína pořádané Moravskou Bankou Vín.

1.2.2009 - 31.1.2010
Alice píše: Život nabral rychlé tempo, které nestíháme sledovat. Na velké výlety nebyl čas ani síla, ale naši oblíbenou lesní cestu Šumbera jsme šli už hodněkrát. Je dobře dostupná autem i autobusem a vhodná pro kolo, kočárek, psy, mamičky s dětmi i běžky.

2008

7.9.2008 - 9.9.2008
Alice píše: Po šesti dnech jsme se vrátili zpátky do kempu u letiště Marseille. Kemp nám byl sympatický jednak proto, že se jmenoval Bobr, pak taky proto, že když zjistili, že nejsme angličané, tak nám udělali cenu. A taky tu byla výborná výchozí pozice na výlet do Marseille. Protože tam dle mapy vedly pouze velké silnice, rozhodli jsme se, že do Marseille pojedeme autobusem.
Ze série Provence

5.9.2008 - 7.9.2008
Alice píše pokračování cesty po Provence: Nakonec jsme v Arlés založili základnu, hlavně z toho důvodu, že jsem zjistila, že každou sobotu bývá ve městě trh a ten jsme si nechtěli nechat ujít. Naše plány, jak navštívíme všechny pečlivě naplánované turistické atrakce, jsme hodili za hlavu a rozhodli se, že vyberem jen směr a kde se nám bude líbit, tam zastavíme. Tak jsme v pátek nechali stan a věci v kempu a "nalehko" vyrazili směr Avignon.

3.9.2008 - 5.9.2008
Alice píše: Nebudu se přetvařovat a rovnou napíšu, že první den jízdy po Provence byl plný otázek, jestli to byl nejlepší nápad. Při plánování cesty mi bylo jasné, že ne všude budou cyklostezky a silničky mezi vinicemi. Že někde budem muset přežít i kus větší silnice. Jenže tváří v tvář čtyř-proudové dálnici bez odstavného pruhu, vypadá situace o poznání hůř.
Ze série Provence

2.9.2008 - 9.9.2008
Alice píše: Loni, když jsme končili cestu na kolech po jižní hranici ČR, začali jsme vymýšlet, kam příště. Už nevím, kdo z nás to plácnul první, ale padlo Provence. Původně jsme to mysleli z legrace a pak jsem začala (zase) pracovat na své francouzštině a plán začal dostávat obrysy. Několikrát se obrysovalo, že bysme jeli s koly s cestovkou, to jsme několikrát zamítli a nakonec jsem 14 dní dopředu šla shánět letenky.

1.6.2008
Když jsme si vyřizovali letenku do USA, zpáteční let vyšel s velkým přestupem v New Yorku. Asi devět hodin. Napadlo nás využít přestávky na bleskový průlet městem, a kouknout nahoru na Manhattanu. Když je člověk dobře vyspaný, připadá mu to jako dost dobrý nápad.

25.5.2008
Koncem roku 1940 zuří Druhá světová válka. Námořní bitvy do té doby rozhodovaly bitevní lodi - přes 300 metrů dlouhé obludy vybavené dalekonosnými děly větší ráže. Střetnutí probíhaly jako dělostřelecké souboje svazů těchto lodí. Pomalu se ale rýsuje úsvit nové éry.

24.5.2008 - 26.5.2008
San Diego je úplně jiné město než Phoenix. Možná je to tím, že přístavy byly vždycky centrem civilizace. Každopádně downtown jsou velice pěkné věžáky kolem přístavní zátoky, kolem kterých se táhnou aleje palem. Dále kolem pobřeží pokračují menší domky a uzoučké uličky.

9.5.2008
Sedona - další šutry. V tuto chvíli se už začala výrazněji projevovat určitá únava z místního stylu krajiny. Přece jenom, poslední dva týdny jsme pořád mezi šutry, velkými, malými, bílými, červenými, kulatými, hranatými, ale pořád šutry.

6.5.2008 - 7.5.2008
Sjíždíme z prudkého kopce, tempomat přestává být schopen udržovat rychlost a je potřeba přibrzdit, abychom se moc nerozjeli. Za zády máme Bryce Canyon, kousek před námi je městečko Tropic, kde jsme spali předchozí noc. Tentokrát ale projíždíme a pokračujeme dál na východ, do kraje Escalante.

19.4.2008
Při leteckém pohledu na město Tucson, asi 100 mil jižně od Phoenixu, zaujme obrovské množství letadel všech možných typů. Velký podíl mají místní základny USAF, ovšem i nemalou část zabírá expozice PIMA Air and Space Museum.

6.4.2008 - 2.6.2008

Poslední dva měsíce jsem strávil ve slunném Phoenixu, hlavním městě Arizony na jihozápadě USA. Hlavně jsem pracoval, ale i trochu koukal po okolí, takže mám mnoho gigabajtů fotek, kterými vás budu těšit během následujících článků.

3.3.2008
Výlet do Prahy pro víza. Akce na ambasádě šla rychle, takže mi zbylo trochu času se porozhlédnout po Praze. Můj hlavní cíl je vidět už z daleka. Je to oblíbená i zatracovaná stavba vysílače Českých radiokomunikací.

2007

22.12.2007
Alice píše: Díky pracovním povinnostem jsem se začala častěji vyskytovat ve Vídni, což mi umožňuje trošku se tam porozhlédnout. Už jsem si byla zalézt v největším boulder centru v Österreich, taky ochutnávat sturm (což je burčák) a jak otevřeli vánoční trhy, tak jsem neodolala a zamířila tam.

15.9.2007 - 20.9.2007
Alice píše o našem podzimním cyklo putování zejména kolem jižní hranice republiky. Skoro týden v sedle s bagáží na nosiči. Příležitost vyzkoušet si všechno z oblasti údržby kola a pokochat se malebnou krajinou jižních Čech.
Ze série Okolo Třeboně

8.9.2007
Byli jsme se podívat na CIAF, což je podivný název pro jeden z největších leteckých dnů, který se u nás koná. Posbíral jsem pár obrázků mých oblíbených letadel.

11.8.2007
Slavkov z Napoleona těží dodnes. Postava malého císaře poskytuje nespočetně příležitostí k různým kulturním akcím. Tentokrát u příležitosti jeho narozenin se konal vinný košt a trhy. Samozřejmě nechyběli ani vojáci v historických uniformách.

20.7.2007
Firemní akce na Křižanovském letišti. Kromě pohledu na letadla a jejich modely nám den zpříjemnilo i grilování prasátka a uzené klobásky.

14.7.2007 - 15.7.2007
Kdo by na Korsice čekal suché, vyprahlé vnitrozemí, ten by se poněkud spletl. Přestože ostrov leží ve Středozemním moři a panuje na něm velmi teplé klima, příroda tu barvami neškudlila.
Ze série Korsika

12.5.2007
Alice píše: Do Prahy jsme jeli za účelem zhlédnout představení "Jistě, pane ministře" ve vinohradském divadle. Příjezd byl zkomplikován zácpou (dopravní) v Praze a protože bylo potřeba vyzvednout klíče od ubytování, absolvovali jsme běh městem a do divadla dorazili minutu před začátkem. Představení vydařené, lze jen doporučit.

7.4.2007 - 8.4.2007
V předchozím článku jsem vysvětlil, jak jsme posledně nejeli do Toulovcových maštalí. Jistě si dovedete představit, jak nás takový rest štval. Tento víkend, díky velikonocím, je o něco delší, takže znovu a lépe, můžeme naplánovat o něco ambicióznější akci

31.3.2007
Plán na sobotu byl jasný. V pátek jsme se rozhodli, že pojedeme na Toulovcovy maštale. Našel jsem vhodné spoje, připravil svačinu. Jenže všechno bylo nakonec jinak.

20.1.2007 - 25.1.2007
Nejbohatší město Evropy, přístav, kde se překupovalo nejlepší zboží světa, sídlo Západoindické společnosti, tak vypadal Amsterdam na konci 17. století. A jak vypadá dnes?
Ze série Amsterdam

2006

30.12.2006 - 1.1.2007
Vzhledem k tomu, že tuto zimu prostě není sníh, rozhodli jsme se neobtěžovat vyjížděním do nějakých hor. Jednoduše jsme vyjeli na naši chatu, kde jsme strávili příjemné tři dny konzumací různých chuťovek, hraním společenských her a nenáročnými výlety do blízkého okolí.

12.12.2006 - 16.12.2006
Ala píše: 5 důvodů, proč je lepší žít v Čechách než ve Finsku aneb malý průvodce národním uvědoměním

28.10.2006
Píše Milan: Asi 6km od Olomouce a 3km od Šternberka severovýchodně, se zvedá na vápencové kuželové hoře hrad Sovinec. Turistu překvapí mohutná stavba Sovince na okresní silnici z Dlouhé Loučky.

14.10.2006
Pár obrázků z naší svatby ...

30.9.2006
Kondičně-fotografický výlet v okolí Brna. Výchozí místo je Čebín, který je asi čtvrt hodiny vlakem, cílové místo je Blansko, vzdálené obdobně, avšak na jiné trati.

23.7.2006
Město valčíků a vídeňského řízku, dlouholeté sídlo Habsburků, smradlavých zákoutí a voňavých kaváren. Vybavené bryčkami, paláci, chovem lipicánů, obrovským zoo-muzeem a zábavním parkem zvaným Prátr.

11.6.2006
Kousek za Brnem je místo, kde se před nějakými dvěma sty lety odehrála známá bitva. Největší, jaká se kdy udála na našem území. Bitva u Slavkova.

21.5.2006 - 27.5.2006
aneb týden ve Finsku. Ala píše o zážitcích ze služební cesty.

13.5.2006
Další rozhledna. Navíc výlety na jaře jsou vždycky příjemné, i když je to jenom na půl dne. Po cestě jsme ještě potkali poutní kostel ve Vranově.

28.2.2006
Při procházení našeho pohraničí často narazíte na mohutné železobetonové monolity, zbytky naší předválečné pevnostní linie. Podnikli jsme lehký průzkum nejvíc dokončené části našeho opevnění, doliny pod Králickým Sněžníkem.
Ze série Jeseníky

28.1.2006
Alice píše: Mezi moderní zimní sporty patří takzvaná volná jízda. Nabízejí ji všechna větší Alpská lyžařská střediska a v podstatě jde o to, že se nejezdí po upravených tratích, ale mimo sjezdovku.

15.1.2006
Nedělní odpoledne. Po dobrém obědě se vyvaluju, zatímco Ala přemýšlí o tom, jak by bylo pěkné vyrazit na běžky. Hloupý nápad, ale co nadělám.

2005

29.10.2005
Teď už je podzim pryč, je zima a nevlídno. Ale před čtrnácti dny vypadalo všechno úplně jinak. Poslední podzimní paprsky ozařovaly krajinu a foukal příznivý vítr. Čas vzít draka a vyrazit ven.

28.10.2005
V pátek byl státní svátek, strávili jsme ho v Budapešti. Byl to takový okamžitý nápad, ale už druhý den jsme měli zamluveno. Jeden den je sice dost málo, ale na první seznámení to bude stačit.

26.8.2005
Občas si udělám malý cyklistický výlet. Celkem na to není moc času, tento rok jsem vyrazil prvně. Kamarád dokončuje svoji haciendu kousek od Brněnské přehrady, tak jsme se domluvili na malé inspekci.

14.8.2005 - 20.8.2005
Poslední článek o Paříži. Tentokrát se pustíme do historie, která je, jak se u podobného města dá očekávat, velice pestrá. V těchto temperamentních končinách není nikdy o revoluce nouze.
Ze série Paříž

...aneb co mě překvapilo. Alice píše o módě, o pařížských trzích a o všem, co ji zaujalo. Jak jíst správně krevety. Co znamená Patisserie a Boulangerie.

14.8.2005 - 20.8.2005
Paříž - město měst. Sídlo umění, módy a kulinářských zážitků. Kavárničky, obchůdky, zelené bulváry. Eiffelovka, monumentální Notre Dame, Panteon. Mrakodrapy v La Défence, sklo a ocel čnějící k nebi. Žhavé a pulzující velkoměsto na Seině. A do tohoto Babylonu kultur a kontrastů jsme zamířili i my.
Ze série Paříž

6.8.2005
Každý výlet má svůj důvod. Tenhle byl jednoduchý, Bobr se zase po letech učí jezdit autem, takže volíme cíle v snadném dojezdu. Na to se Pálava přímo nabízí, od Brna je to slabých 40 kilometrů.

2004

31.12.2004 - 2.1.2005
Probíral jsem se nějakými staršími fotkami a narazil jsem na letošní silvestr. Byli jsme v Dolních Loučkách. Tehdy ještě nebylo po sněhu ani památky, spíš to vypadalo na prodloužený podzim.

5.9.2004
"Šumi šumi sem, šumi šumi tam", burácí nad vlnami, po nichž se řítí obrovská výletní loď. Sedíme na výběžku poloostrova na Makarské, na zbytcích dávného hradu a kocháme se.
Ze série Chorvatsko

29.8.2004 - 8.9.2004
Tentokrát jsem si dopřál dovolenou z trochu jiného soudku, než bývá obvyklé. Zcela klasické válení u moře to ale nebylo, po cestě jsme navštívili co se dalo a dokonce i jeden zdrcující výstup do hor se podařil.

21.8.2004 - 22.8.2004
Tento víkend jsme vyrazili pro změnu na kole. Cíl naší cesty byl jižně v termálech města Laa an der Thaya. Cesta nepostrádala ani dramatické okamžiky ...

Nahoru

Navigace

Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail