[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Dachstein

10.9.2009

Rychlá akce - ve čtvrtek si já a několik kolegů bereme dovolenou a vyrážíme do Rakouska. Cíl - feráta Johann v jižní stěně Dachsteinu, podle některých informací na internetu jedna z nejtěžších v Rakousku.

Feráta Johann - modře nástup, červeně jištěná cesta

Odjíždíme ve středu večer a s pomocí Pepovy navigace (GPS = Gde Proboha Su) hladce kolem půlnoci nacházíme Ramsau am Dachstein, odkud jsme se klikatými silničkami vyšroubovali na parkoviště u dolní stanice lanovky. Druhý vůz dorazil před námi, s předstihem dostatečným k vyprázdnění tří lahví burčáku.

Do úvazků - Libor a Pepa Milan v nejtěžším místě Cvakání

Noc je studená, nad námi hvězdy a vysoká silueta jižní stěny. Ti s horšími spacáky ráno bystře vyskočili a snaží se zahřát zábavnými prostocviky. Na parkoviště dorazil hlídač, který nám docela přátelsky vysvětluje, že se tu spát nesmí a ať příště použijeme některý z kempů v údolí. Dokonce rozdává letáky s kontakty na kempy. Nejsme rozhodně jediní, kdo tu spí a hlídač má plné ruce práce. Hezké je, že nikoho nebudil a vždycky počkal, až sám vyleze.

Cesta vede místy prakticky kolmo Stoupáme, v pozadí převisy v jižní stěně Les kolíků ve skále

Feráta není zrovna blízko, asi dvě hodiny chůze a místy i dost lezeckým terénem. Začíná nejtěžším místem (obtížnost E), aby méně zdatní odpadli hned na začátku a ušetřili místní horské službě zajímavou záchrannou akci. Místo je mírný převis, nic extrémního, ale cvakání v něm není úplně snadné.

Pěkný výhled dolů Pohled dolů - vpravo je ledové pole, přes které vede nástup Po ledovci k lanovce

Cesta vede pořád skoro kolmo nahoru, je zajištěná po celé délce a v opravdu kolmých sekcích jsou spousty kolíků pro usnadnění postupu. Výhledy jsou parádní, bohužel v horní části stěny jsme lezli prakticky úplně v mlze a mírném dešti. Cvakání po čase leze na mozek. Za necelé čtyři hodiny jsme byli nahoře, v příjemné chatičce u gulášovky a piva. Poslední část v úplné mlze je cesta po ledovci k lanovce, která nás za značnou sumu (18 euro) svezla dolů.

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Korutany Dolomity - první část Julské Alpy Dolomity - druhá část Lezení v Arizoně

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail