[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Moab

18.4.2014 - 21.4.2014

Alice píše: Z Phoenixu jsme hlavně kvůli autopůjčovně vyráželi poměrně pozdě. Navíc pršelo, pouštní deštíček se u Flagstaffu změnil v souvislý liják, ve kterém jsme večer stavěli stan. A protože ani nebylo jisté, jestli bychom dostali povolení pro přespání, rozhodli jsme se nepokoušet třídenní průchod Paria Canyonu u města Page, ale zamířili jsme nejkratší cestou do Moabu.

Monument Valley

Soumrak nad Monument Valley

Hlavní atrakcí dne bylo Monument Valley. Jednotlivým skalám se říká Mesa a představovala jsem si, že budou trochu blíž sobě. Vyzhledem k tomu, jak je údolí rozlehlé je tu udělána nezpevněná cesta o délce asi 20mil a zabere asi 3 hodiny, pokud před vámi neuvízne cizí auto. Protože jde o významnou turistickou atrakci, bylo tu opravdu hodně lidí a tak jsme "vyhlídkovou jízdu" zkrátili jen k první křižovatce a dali přednost pěšímu okruhu kolem Wild Cat Mesa. Sice tu bylo lidí méně, potkali jsme cestou 3 dvojice, ale rozhodně to nehodnotím jako nekrásnější americký trail. Skoro celá cesta byla po písečné duně, vedro, vítr, písek v očích. Protože kemp byl ještě zavřený, pokračovali jsme na sever.

První odbočka v auto okruhu Monument Valley Indiánská svatba v Monument Valley Wild Cat mesa Monument Valley, dole prohlídková cesta pro auta

Dojeli jsme až k jižní části La Sal Mountains, kde jsme našli campgound Devil's Canyon. Kromě nás tu byli jen dvě RVčka, dali jsme poplatek do obálky a začali číst nástěnku. Tabule varovala před medvědy černými. Zasmáli jsme se, navečeřeli a začali vybírat, kam postavíme stan. Jako příhodná byla hliněná planinka, příhodná se nám zdála ale jen do té doby, kdy jsme uviděli krásné čerstvé otisky medvědích tlapiček. Spali jsme v autě.

Nástěnka v medvědím kempu Snídaně, v noci medvědi nepřšli a ráno taky ne

Hole'n'the Rock

Ve skále vykutaná jeskyň se suvenýry Býk ze starého železa Lidová tvořivost Hole'n'the rock zahrádka

Na dlouhé cestě nebylo mnoho zpestření, takže miniaturní suvenýrová zastávka taky potěšila. V zahradě měli nachystaných řadu vtípků a spousty drobností za příznivé ceny.

Arches and La Sal Mountains

Landscape arch

Vyrazili jsme brzo a po desáté jsme už stavěli stan v Moabu a po obědě vyrazili do národního parku Arches. Opět jsem se divila, jak je park rozlehlý, od vjezdu do parku na jeho konec je to ještě 18 mil, pořád jsem si ještě nezvykla na americké vzdálenosti. Nejdříve jsme zajeli na vyhlídku Delicated Arch a pak přejeli na úplný konec k Landscape Arch, kde také začíná trail Devil's Garden.

Indiánské piktogramy v Arches Devil's Garden trail v Arches Devil's Garden trail v Arches Partition Arch, Devil's Garden trail v Arches

Landscape Arch je nejširší přírodní kamenný oblouk na světě. Dříve se dalo jít až pod něj, ale před 6 lety z něj samovolně kus upadl. Všichni pod ním stačili utéct a jeden návštěvník dokonce vyfotil, jak to padá, proto je teď oblouk za ohrádkou. Za obloukem pokračuje okružní trail, kolem kterého je ještě několik oblouků. Cesta je to nádherná, vede po hřebíncích skal, s výhledem na skalní údolí, shodli jsme se, že je to trochu jako Broumovské stěny. Nestihli jsme dokončit celý okruh a zpátky utíkali před bouřkou stejnou cestou.

La Sal mountains z NP Arches

La Sal Mountains, sněhu bylo dost La Sal Mountains, Mt. Peale

Šli jsme spát brzo, protože následující den jsme chtěli vystoupit na Mt. Peale (3879m). Zastavil nás sníh. Hodně sněhu už od 2000 m.n.m. Vyrazili jsme odhodlaně, ale po třech hodinách trápení jsme ještě nebyli ani na místě, kam jsme měli dojet autem, takže jsme to otočili a přejeli opět do Arches.

Devil's Garden v Arches Double Arch Scenic way

K Delicate Arch jsem původně ani jít nechtěla, protože tam chodí všichni. I tentokrát bylo narváno, tři autobusy japonských turistů a asi 200 aut, ale tohle rozhodně stálo za to. Cesta je krásná, že se jde ve štrůdlu nepočítám, a samotný oblouk je úchvatný. Stojí na skalním masivu, kolem jenom nebe a v okně výhled na hory.

Delicate Arch trail, liduprázdná cesta Romanův skok pod Delicate Arch Kolegové turisté

Phoenix, Arizona - Arizona a Utah - Slotové kaňony

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Slotové kaňony Arizona vertikálně 300 - 3852m Jít a hledat Escalante Phoenix, Arizona Kaktusové město

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail