[bobroviny.cz] (c) 2004-2019 Roman Hubáček
switch to limited english version
 

Lužnice aneb vodácká klasika

17.7.2008 - 20.7.2008

Alice píše: Zatímco Vltava je vodáků mekka, o Lužnici se proslýchá, že je to vodácká klasika. A když klasika, tak jedině na laminátu! Tentokrát jsme se nemuseli zabývat ani lodí, ani autem, o vše se postarala Al-Pa, na jejíž základně Marťa několik let dělala instruktorku.

Pádlování na voleji

Na základnu jsme se přesunuli ve čvtrtek večer a začali poctivě zaříkávat počasí, protože se dost mračilo a všichni nám prorokovali déšť. Ráno jsme se pak (zázračně) natlačili i s barelama do minibusu a byli odvezeni cca 60 km proti proudu do Suchdolu. Cestou začalo pršet, ale zpěv Jóžina z bážin a podobných hitů nám dodával odhodlání.

Mlýn naproti Krkavci Vykládka z mikrobusu Zastávka na občerstvení

Horní úsek Lužnice je půvabný a o nehody v něm není nouze. Řeka je tu úzká a hodně se klikatí. Celé manévrování ještě ztěžují napadané stromy a větve nízko nad hladinou. Takhle nějak si představuju přítoky Amazonky. Tak jsem se v lodi zasnila a zrovna řekla: "Ta řeka je ale legrační" ... a už jsme tam byli. Bylo to studený a byly tam pijavice.

Večer v kempu se nám podařil další z letních zázraků - oheň se špekáčky. A protože za den několikrát sprchlo, tak jsme po špekáčkách na ohni sušili boty a karimatky.

Rozdělávání ohně Přenesené plavidlo - Marta a Pavel Brouzdání v jezu

Další den jsme pochopili, co znamená vodácká klasika. Přes spojovací kanál jsme přejeli na Novou řeku, protože stará řeka se už nejezdí. A asi tak od odbočky na kanál začne být hladina řeky klidná, koryto přímé a na březích se střídá šouší a louky a po řece je nutno se pohybovat klasicky - tj. pádlováním. Není pádlování, není pohyb. Na proud (ha, ha, ha, žádný tam nebyl) spoléhat nelze. Po 8km dřiny za přímého slunce bez osvěžovny se začaly skupinou šířit saboterské nápady typu, jak jen úsek zkrátit. Marťa, která Lužnici již mnohokrát jela nás povzbuzovala vyprávěním, jaká je tohle pohoda, že byly roky, kdy se jet nedalo a lodě se musely korytem přetahovat, a také tím, že to zvládnou patnáctileté děti.

Znovu na vodě Společné foto

Tak jsme zatnuli svaly a ujeli vše podle plánu, tj. 75km klasicky. Dřina má ale i své světlé stránky, jednak dělá hezká těla a druhak tam nejezdí každý somár.

Kilometráž

Kilometráž níže pokrývá přesně to, co jsme pluli. První noc jsme spali na Starém Hamru, druhou na Krkavci. První etapa měřila kolem 40km, druhá 25km, třetí dopolední potom 10km. Dohromady asi 75 kilometrů.

Lužnice

146,9s Nová Ves vl Krabonoš vp vl 1 km vp , začátek CHKO Třeboňsko
146,3 v 2,1 N vl, Nová Ves 700 m vl (463 m n.m.), dále meandry a zarostlé úseky
136,7s Dvory n.L. 400 m vl Halámky 400 m vp 1 km vl Dvory n.L. 1,3 km vl, 500 m vp (456 m n.m.), začátek PR Horní Lužnice
133,4 v 2,0 N vp !! (vývar) Na Primárně
132,9c
127,5 v 0,5 stp , konec PR
127,6chatový tábor vl, T TJ Sokol vl vl + 100 m loděnice vl
127,4 v 1,9 dl N vl X !! (vývar) + 100 m s, kam. práh Tušť vp Suchdol nad Lužnicí vl vl vp, Suchdol n. L. zastávka 400 m vl
126,4 stp (za MV středem)
126,0 v 0,7 !! + 600 m stp
125,1s Suchdol nad Lužnicí vl 500 m vl, A U Pískovny 800 m vp, 1,5 km vl, Suchdol n. L. 700 m vl
124,9 A vodácká základna vp vp (445 m n.m.), romantický úsek s meandry a napadanými stromy v korytě dl. 8 km
123,0Ú vp Dračice, pískovna 500 m vl
121,5Ú vp Žabinec
117,8chaty vp, RS vp, + 700 m (potrubí)
116,9odbočení vl Zlatá stoka
116,8p (zamčená) v 2,9 X !! (vývar) Pilař, včas přistát !, 300 m vl
116,6s Majdalena 700 m vl 1 km vl, Hamr 2,5 km vp, Chlum u Třeboně 3,5 km vp
116,5 stupeň
115,6Ú vp Koštěnický p., chatový tábor 200 m vp, + 400 m stupeň středem !! kameny
114,6kam. práh za MV vp
113,5 T Majdalena vl vl, Majdalena 300 m vl Majdalena 500 m vl (437 m n.m.)
113,3zátoka vl, kam. stupeň vl, dále občas stromy v korytě
111,8p + 200 m stupeň zač. PR Meandry Lužnice, samota U Tikalských vp
108,8c v 2,1 Rozvodí  2 segmenty, přenášet mezi nimi, při sklopeném segmentu !! prohlédnout, vp odbočuje Nová řeka, dále NPR Stará řeka, zarostlé, zapadané koryto, ale romantické

Nová řeka

13,5rozvodí, Nová řeka vp + 50 m stupeň vl (452 m n.m.)
12,6p (r. 2000 zřícená) Dlouhý most, začátek PR Novořecké močály, alej dubů vl
10,2 kam. práh
7,5s Stříbřec 1,5 km vp 1,5 km vp, Stará Hlína 3,5 km vl
7,1konec PR Novořecké močály
4,9samota Krávovna vl
3,9 T Starý Hamr vl vl, Mláka 1 km vl 1 km vl
3,8 v 3,0 N vl !! (za SV a VV táhne) dl přenášení Weinzettelův mlýn + 300 m práh
2,3s vl Stráž nad Nežárkou 2 km vp 2-3 km vp
2,1peřej
1,5letní tábor vl vl
1,3 stupeň vl
1,0c
0,0Ú zleva do Nežárky na ř. km 25,1 (428 m n.m.)

Nežárka

25,1Ú vl Nová řeka
24,0RS vp T vp vp
23,9 v 2,5 X !! (vývar), Jemčina 2 km vp
23,32 stp v úseku 100 m
22,7s Novosedly n. N. 2 km vl Jemčina 1 km vp, několik stp v úseku 2 km
16,9 stp
14,6s Spálený most, Karlštejnská Bašta 1 km vp
11,5p v 1,8 X !! (vývar) N vp Metel vp
8,8s + 50 m v 0,9 X !! (za VV silně táhne !!) Hamr vl vl, býv. tvrz vl
8,7 T vp vp
7,9 stp !! válec
3,8 v 1,6 N vp (za VV !! vývar) Krkavec, peřej + 200 m stp !! letní tábor vl
2,3ž
1,7p (potrubí)
1,1 v 2,0 X !! (vývar) N vl - kanál Dekárka (+ 1 km Ú zprava do Lužnice na ř. km. 75,2)
1,0ž, konec CHKO Třeboňsko
0,4s Veselí nad Lužnicí vl vp vp vl vl (405 m n.m.) Veselí n. L. 1,5 km vp
0,2 T Na ostrově vl vl
0,0Ú zprava do Lužnice na ř. km. 74,5

znovu Lužnice

74,5Ú vp Nežárka + 100 m p stadion vl, vl
73,9Ú vl Blatská stoka (potrubí)
73,7c + 50 m s (ve výstavbě)
69,3 v 1,5 X !! (vývar) N vl, Dráchov vl vl
69,2s + 100 m T Dráchov vp

Cestovní kancelář Al-Pa
Jez Krkavec
391 81 Veselí nad Lužnicí

 

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Zámecká perla za humny Vltava Ohře Sázava Šplouchání na Svratce

Nejnovější články

Jít a hledat Escalante I want to be a part of it New York, New York! U Balatonu Lysá hora v dešti Road trip směr Balaton

Hledat


Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail

RSS

RSS článků RSS fotek dne

 

 

(c) 2004-2019 Roman Hubáček