[bobroviny.cz] (c) 2004-2024 Roman Hubáček
switch to limited english version

Vltava

1.8.2007 - 5.8.2007

Alice píše: Dlouho jsme nebyli vodě a navíc ve mně začala hlodat zvědavost, jak asi vypadá Vltava, všech vodáků Mekka. Internet i průvodce slibovali krásné okolí a dostatek osvěžoven, což navnadilo i ostatní. A aby to bylo pestřejší, tak jsme se rozhodli, že to zkusíme bez auta aneb puťák na vodě.

Klášter ve Vyšším Brodě

Po prvních rozpacích, zda se dvojice sbalí do jednoho loďáku, se ukázalo že ano. Sice žádná záda ani ruka nezůstaly volné, ale přesun do Vyššího Brodu proběhl bez problémů. Všechny vlaky, do kterých se přestupovalo, na sebe čekaly, a kemp se nám za naprosté tmy taky podařilo najít. Hlavně díky hluku. Tak jako na Ohři byla první noc pestrá, tak i zde jsme se "výborně" (nechtěně) bavili až do 5.00 ráno, na Vltavě to holt žije. Kamča pak ihned podnikla protiopatření, aby nemusela riskovat další probdělou noc. V Brodě vyhledala lékárnu a zakoupila špunty do uší.

Jeden z mnoha jezů Rožmberk nad Vltavou Kemp Pod Čeřínem, mlhavé ráno

Krátce před polednem jsme vypluli na první etapu. Na vodě bylo husto a před prvním jezem dlouhá fronta, nakonec se ale všechny lodě vešly. Když jsme pak další dny vyjížděli dřív, tak provoz nebyl tak hustý a užili jsme si i prázdné řeky. Větší kumulace lodí se vyskytuje taky u těch věhlasných vodo-bufíků. O bufíku se dozvíte v dostatečném předstihu z reklamního billboardu, který visí nad řekou nebo je přišpendlený na stromě a slibuje výjmečné kulinářské zážitky - většinou v podobě párku. Nebo bufet nabízí originální stolovací prostředí a to si vodák pokouká, i když si nic nedá. Je tu třeba "Týrák" osvěžovna - krásný starý tyrák amerického typu s výklopnými bočnicemi. Nebo v Krumlově je Bar u piráta. To je molo do vody, takže se nemusí z lodi vůbec vystoupit. Když pirát zrovna neobsluhuje a nemíchá nápoje, tak hraje na koncertní křídlo.

Nejen lidi jezdí na raftech Šlajsna Český Krumlov

Rabštejnem jsme jenom prosvištěli a snažili se ujet, co nejdál, aby nám další odpoledne zůstalo na Český Krumlov. Vyplatilo se, každý si tu něco našel. Kamča a Jana šly na představení na zámku, v hlavní roli byl obsazen princ Charming, který bohužel v závěru hry zemřel. Marcela a Poormanem prozkoumali město. Já s Romanem jsme navštívili galerii s výstavou fotek Sáry Saudkové. Všichni jsme prohlídku zahájili hospodou a průzkumem jezů. V Krumlově jsou čtyři a poblíž každého je nějaký most se spoustou diváků. Tak líp se na to dívá, než se to sjíždí.

Výhled z věže Krumlovského zámku Vltava dole Kamča s Janou

Hned další den jsme měli příležitost si sjezd vyzkoušet. Sice se nikdo necvaknul, ale po čtvrtým jezu jsme vylívali všichni. O pár kilometrů dál nás čekalo překvapení v podobě reklamy na sprchové kouty. Blížíme se takhle k mostu a nad tím plakát: "Necvakli jste se na krumlovských jezech?". A tak my všichni čekáme, jak to bude pokračovat. A když jsme vjeli pod most, tak fotobuňka zareagovala, potrubí secvaklo a sprcha se spustila. A byli jsme mokří podruhé.

Okolí Vltavy je opravdu moc hezké. Střídají se tu louky i lesy, řeka se kroutí velkými meandry, takže si chvíli myslíte, že ani nemá kam dál pokračovat, ale ona se zavlní, dvakrát otočí a mezi kopci najde cestu. Přestože nebylo moc vody, tak se dalo jet i bez pádlování a přetahovat jsme nemuseli nikde. Poslední noc jsme přespali v kempu pod zříceninou Dívčí Kámen. Na jednom břehu tu jsou vysoké skály.

Skok na výjezdu Skok na výjezdu Pohoda na vodě Společné foto

Zříceniny se ujala skupina nadšenců a zušlechtila zdejší zbytek zdí mnoha cedulkami s vysokou informační hodnotou: "Zde se zastavte a poslouchejte", nebo "Tato zeď bývala mnohem vyšší", "Tento (tamten?) kámen je menhir" ... Měli tu ovšem vystaveny pěkné fotky z protějších skal a pod hradem jsme našli cedulku s šipkou "Super vyhlídka". Po drobných potížích s orientací (prostorovou nikoli tou druhou) jsme vylezli na ten správný vršek a zkontrolovali kemp, jestli nám nikdo neobsadil naše ohniště. Cestou zpátky jsme dotáhli fůru dřeva a těšili se na večer. Oheň se vyvíjel dobře do pozdních nočních hodin, dokonce vše potřebné na buřty se sešlo, pak ale ze tmy nad řekou vylezlo několik ožralých individuí a postupně nás od ohně vytlačili. My přesunuli stan, Kamča dala šunty do uší. Ráno, když jsme odjížděli, individua ještě vyspávala. Pomsta byla sladká - sirup do tenisek!

Kilometráž Vltavy

Následující kilometráž zobrazuje úsek dolního toku, který jsme splouvali. Každý symbol zobrazuje vysvětlivku pokud na něj ukážete myší a chvíli počkáte.

Spali jsme postupně v kempech Pod hrází ve Vyšším Brodě, sem jsme v podvečer vlakem přijeli. Dále Pod Čeřínem u Branné, před Českým Krumlovem kemp Vltavan a nakonec kemp pod hradem Dívčí kámen. Konec v Boršově, vlakem do Českých Budějovic a domů.

319,1 v 10,0 X hráz PN Lipno II
319,0 vp vp vl (viz text)
318,7 s Vyšší Brod vp vp vl Vyšší Brod klášter 100 m vl (v létě přeprava lodí z Českých Budějovic spediálním vlakem)
318,5 p
318,0Vyšší Brod vp vp
317,9 v 1,2 N vp !! (rekonstr. 98-99) Bílý mlýn, peřej 200 m
317,4 ž + 300 m Vyšší Brod 100 m vp
314,9 v 1,5 N vp X za VV !!, šoupačka v zavřené propusti Horní mlýn Herbertov vp, Herbertov 200 m vp, cvičná peřej vp pod jezem v úseku 200 m (za VV až WWII)
314,5Ú vp Větší Vltavice + 1,2 km Rožmberk n. V. 100 m vp
294,3 s
292,4 Na Pískárně vl vl
289,5 s + 100 m p
288,2 v 1,8 N vl propustí !! (hází do stran) Pečkovský mlýn, papírna vl, Větřní vl vl, 3 p v úseku 200 m
286,4 v 1,5 (obtížné přenášení), býv N vp Konopa (r. 2002 v opravě) vp
285,4 vp Nové Spolí vp 200 m vp, začátek Českého Krumlova
284,9 p (krytá) v 1,1 !! (larseny v jezu, kameny pod ním) Na Rechlích
284,2 s Český Krumlov vp vl vp vl
284,1 v 1,0 !! (za SV a VV válec v propusti) U Lyry
283,6 s
283,1Myší díra vp (možnost přenesení "soutěskou" dlouhou 80 m na ř.km. 282,0), Rumyší díra vp
283,0 v 1,5 N vp propustí Mrázkův mlýn
282,8 s Český Krumlov - centrum vp vp vl
282,5 v 1,5 N vp propustí !! (vlny) U Jelení lávky + 100 m p Jelení lávka vl vp
282,2 s + 200 m vyústění Myší díry vp
281,5 s vp + 50 m býv. U Jatek
281,4 s + 100 m Ú vl Polečnice Český Krumlov 1 km vl, Č. Krumlov - Nádražní předměstí vl vl
281,2 s + 600 m s čistička vp, konec Českého Krumlova
255,4býv. jez Pozděraz, mělčiny + 100 m Pozděraz vp vp, peřej
253,2Ú vp Třeboninský p. + 700 m Maškovec vp
250,9 poškozený propustí U Rybů, vl
250,0 v 2,0 X N vp, propust trvale uzavřena Zátkův mlýn, Březí vp, těstárny Březí vp
249,6 Boršov vl vl
248,8 s Boršov vp vl vp vl vl
248,5 ž Poříčí vp vp vp Boršov n. V. 300 m vp, Včelná 900 m vp + 100 m býv. jez Poříčí N vp
246,2 s Planá 1 km vl
245,3 v 0,8 dl N vl poškozený propustí
243,5 v 1,2 dl N vl narušený propustí !! (jez táhne mimo propust), Rožnov vp vp, začátek Českých Budějovic
242,8 vp vp, České Budějovice jižní zastávka 1,2 km vp
241,7 v 4,4 N vp (válcový) X !! (vývar), dl přenášení Trilčův jez
241,5 Stromovka 500 m vl 500 m vl
240,6 s Litvínovický most České Budějovice vp vl vp
240,0Ú vp Malše, Č. Budějovice - centrum vp vp, České Budějovice 500 m proti proudu Malše, pak 1 km vl, 200 m proti proudu Malše

Odkazy

Vltava na wikipedii
Vltava na raft.cz

Navigace

Předchozí - Další
Časová osa Přehled všech článků Větší akce

Fotka dne

Související články

Ohře Lužnice aneb vodácká klasika Sázava Šplouchání na Svratce Zámecká perla za humny

Nejnovější články

Island - Kaldur pottur nejen na plovárně Island - Malý ráj uprostřed ničeho - Volcano Huts Island - Když jde blizard s vichřicí Island - Uvidět Skógar ... a uschnout Puťák pro psa

Hledat

Jak hledat Klíčová slova Klíčová slova obrázků Převodník jednotek

Co to tady je

O těchto stránkách Něco vás zaujalo, chcete mi něco napsat? Pošlete mi mail